Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Statyści: media społecznościowe i niewidzialna praca obserwowania innego

Uproszczony widok
dc.abstract.plArtykuł jest propozycją ujęcia relacji obserwowania innych we współczesnych mediach jako pewnej pracy, w której zaangażowane są poznawcze i afektywne zdolności jednostki. Współczesne platformy medialne zostają przedstawione jako paradygmatyczne dla procesu „kolonizowania psyche” przez kapitał w późnym kapitalizmie. Następnie przeanalizowany zostaje charakter pracy i relacji afektywnych wytwarzanych w procesie obserwowania innego. Relacja między obserwującym i obserwowanym zostaje przedstawiona na przykładzie metafory filmowej. W podsumowaniu powraca problem obserwowania i bycia widzianym jako elementów zwrotnej relacji, w którą zostaje uwikłany użytkownik współczesnych mediów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorŚwirek, Krzysztof
dc.date.accessioned2024-01-26T08:10:08Z
dc.date.available2024-01-26T08:10:08Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume21
dc.identifier.issn2300-200X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/120697
dc.identifier.weblinkhttps://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2018/21-praca-niewidzialna/statysci
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsociology
dc.relation.ispartofWIDOK. TEORIE I PRAKTYKI KULTURY WIZUALNEJ
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plpraca niematerialna
dc.subject.plmedia
dc.subject.plakumulacja
dc.subject.plpóźny kapitalizm
dc.subject.plcelebryci
dc.titleStatyści: media społecznościowe i niewidzialna praca obserwowania innego
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication