Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Przyczyny popularności programów typu bikini reality w Polsce na podstawie badania widzów programów „Hotel Paradise” i „Love Island. Wyspa miłości”

dc.abstract.enThe study addresses the television genre of reality TV, focusing specifically on the reasons behind the popularity of a particular format known as bikini reality, a subset of dating shows. The research includes: an analysis of secondary data, presenting viewership statistics for selected programs, particularly the most popular ones – Polish versions of Paradise Hotel and Love Island; examining previous studies on various aspects of the reality TV genre; and an original survey aimed at identifying viewers' motivations for watching bikini reality shows and their opinions about them. The findings confirmed the hypothesis that viewers watch bikini reality shows primarily for relaxation and entertainment rather than for educational value. Their motivations are driven by escape and excitement rather than social learning. The survey also revealed that both viewers and non-viewers of such programs do not perceive them as realistic and recognize the detrimental nature of the content they present.
dc.abstract.plPraca podejmuje problematykę gatunku telewizyjnego, jakim jest reality TV. Jej głównym celem jest określenie przyczyn popularności konkretnego formatu – bikini reality, będącego częścią podgatunku programów randkowych. W pracy przeprowadzono: analizę danych zastanych, prezentując oglądalności wybranych programów – przede wszystkim tych najpopularniejszych: „Hotelu Paradise i „Love Island. Wyspy miłości; krytykę źródeł, analizując dotychczas przeprowadzone badania dotyczące różnych aspektów istnienia gatunku reality TV oraz własne badanie ankietowe, które pozwoliło określić motywacje widzów do oglądania programów bikini reality i opinie o nich. Wyniki badania potwierdziły przypuszczenia, że widzowie oglądają programy bikini reality dla relaksu i rozrywki, a nie dla wartości dydaktycznej – ich motywacjami są ucieczka i ekscytacja, ale nie uczenie się. Przeprowadzona ankieta potwierdziła również, że widzowie i osoby nieoglądające programów nie wierzą w ich realizm i dostrzegają szkodliwość treści w nich przedstawianych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorKędzierska, Weronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:49Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:49Z
dc.date.defence2024-12-18
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-11
dc.description.promoterPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerTworzydło, Dariusz
dc.identifier.apd232043
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161978
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enbikini reality show
dc.subject.enreality TV
dc.subject.endating shows
dc.subject.enParadise Hotel
dc.subject.enLove Island
dc.subject.eninfluence
dc.subject.plbikini reality show
dc.subject.plreality TV
dc.subject.plprogramy randkowe
dc.subject.plHotel Paradise
dc.subject.plLove Island. Wyspa miłości
dc.subject.plwpływ
dc.titlePrzyczyny popularności programów typu bikini reality w Polsce na podstawie badania widzów programów „Hotel Paradise” i „Love Island. Wyspa miłości”
dc.title.alternativeReasons for popularity of bikini reality shows in Poland: Analysing audiences of Hotel Paradise and Love Island TV shows
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication