Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

KIEDY WYDARZENIE MOŻE STAĆ SIĘ NEWSEM? GATEKEEPING I SELEKCJA ŹRÓDEŁ INFORMACJI W KOMUNIKOWANIU O UNII EUROPEJSKIEJ

dc.abstract.enThe aim of the article is to present the process of selecting information on the subject of the European Union by the Polish journalists. For the purpose of the study the assumption has been made that the most important factors that the Polish journalists would point to when selecting the information are the validity of the information, its connection with Poland or Polish people, if the information relates to Poland or the Polish people, the significance of the information (does it influence the lives of ordinary citizens) and the medium specificity. In-depth interviews with the journalists led to the verification of the hypothesis. The respondents named the abovementioned criteria for selecting information, but also pointed to other factors. The journalists also prioritized the criteria for selecting information differently. What they found important was the type of prepared materials, the specificity of the medium they work with and the position they have.
dc.abstract.plTematem podjętym w artykule jest proces selekcjonowania informacji na temat Unii Europejskiej przez polskich dziennikarzy. hipotezy Na potrzeby badania przyjęto, że wśród czynników doboru informacji wskazują oni aktualność, związek z Polską lub Polakami, istotność (wpływ na życie zwykłych obywateli) oraz specyfikę medium. Przeprowadzone wywiady pogłębione z dziennikarzami pozwoliły na zweryfikowanie przyjętej hipotezy. Respondenci wskazywali na wyodrębnione kryteria selekcji informacji, nie były one jednak jedynymi kryteriami doboru informacji. Dziennikarze uczestniczący w badaniu odmiennie dokonywali hierarchizacji ważności kryteriów selekcji zwracając przy tym uwagę na rodzaj przygotowywanych materiałów, specyfikę medium, w którym pracują czy zajmowane stanowisko.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorJas-Koziarkiewicz, Marta
dc.date.accessioned2024-01-25T04:47:12Z
dc.date.available2024-01-25T04:47:12Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number2
dc.description.volume60
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.17.019.7299
dc.identifier.issn0555-0025
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/110329
dc.identifier.weblinkhttp://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2017/2-230/art/10323/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpolitical and administrative sciences
dc.relation.ispartofMedia Research Issues
dc.relation.pages282-302
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.engatekeeping
dc.subject.enselecting the sources of information
dc.subject.enthe European Union
dc.subject.enin-depth interviews
dc.subject.plgatekeeping
dc.subject.plselekcja źródeł informacji
dc.subject.plUnia Europejska
dc.subject.plwywiady pogłębione
dc.titleKIEDY WYDARZENIE MOŻE STAĆ SIĘ NEWSEM? GATEKEEPING I SELEKCJA ŹRÓDEŁ INFORMACJI W KOMUNIKOWANIU O UNII EUROPEJSKIEJ
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication