Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

O przydatności dla pedagogów diagnoz edukacyjnych w zakresie badania piśmienności młodzieży – uwagi na marginesie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych

Uproszczony widok
dc.abstract.enAbout the pedagogical usefulness of educational diagnoses regarding research on youth literacy – comments on the analysis of Polish middle school exams. Obligatory Polish middle school exams taking place just before the end of the last compulsory common stage of education provide the opportunity to reveal the level of pupils’ literacy. The acquisition of literacy defines the manner in which reality is perceived and how people participate in social life. In the article the following problem is addressed: To what degree do the Polish middle school exams diagnose the literacy of youth and to what extent can their results be of use to pedagogues? The analysis of documentation concerning exams from the years 2012–2016 indicates that the significant skills building literacy fall beyond the scope of diagnosis or are tested in such a way as to raise doubts. Thus exams provide limited information on the level of young people’s literacy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorDąbrowska, Anna
dc.date.accessioned2024-01-25T16:11:14Z
dc.date.available2024-01-25T16:11:14Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number4
dc.description.volume254
dc.identifier.doi10.5604/01.3001.0013.8459
dc.identifier.issn0023-5938
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/115302
dc.identifier.weblinkhttps://kwartalnikpedagogiczny.pl/resources/html/article/details?id=198888
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofKwartalnik Pedagogiczny
dc.relation.pages53-70
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleO przydatności dla pedagogów diagnoz edukacyjnych w zakresie badania piśmienności młodzieży – uwagi na marginesie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication