Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Od Big Maca do Burgera Drwala. Kreowanie wizerunku marki na przykładzie firmy McDonald’s.

Uproszczony widok
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska ma na celu zagłębić się w proces kreowania wizerunku marki na przykładzie globalnej sieci restauracji fast food – McDonald’s. W dobie współczesnego rynku, który cechuje się wysokim poziomem konkurencyjności, przedsiębiorstwa muszą nieustannie doskonalić swoje produkty i usługi, aby zdobywać przewagę nad innymi. Kluczowym czynnikiem sukcesu w tym kontekście jest zbudowanie silnej i rozpoznawalnej marki, która dzięki swojemu pozytywnemu wizerunkowi może wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać lojalnych klientów. McDonald’s, będąc jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, jest doskonałym przykładem firmy, która posiada ciekawą historię związaną z ewolucją wizerunku. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia historię McDonald’s oraz czynniki, które przyczyniły się do jej sukcesu. W drugim rozdziale omówiono strategiczne analizy marketingowe, takie jak model pięciu sił Portera, analiza PEST oraz SWOT, które pomagają zrozumieć pozycję McDonald’s na rynku. Trzeci rozdział poświęcony jest teorii wizerunku marki, z naciskiem na rolę mediów społecznościowych. Czwarty rozdział omawia specyfikę najważniejszych platform społecznościowych oraz strategie dotyczące skutecznego kreowania wizerunku. Ostatni rozdział prezentuje wyniki analizy postów z oficjalnych profili McDonald’s w mediach społecznościowych w latach 2022-2023, skupiając się na treściach, zaangażowaniu klientów i spójności wizerunku.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorDenys, Dominika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:56Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:56Z
dc.date.defence2024-09-30
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-18
dc.description.promoterGackowski, Tomasz
dc.description.reviewerBrylska, Karolina
dc.description.reviewerGackowski, Tomasz
dc.identifier.apd230364
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162023
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plMcDonald’s
dc.subject.plwizerunek
dc.subject.plwizerunek marki
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.titleOd Big Maca do Burgera Drwala. Kreowanie wizerunku marki na przykładzie firmy McDonald’s.
dc.title.alternativeFrom Big Mac to Drwal’s Burger. Creating a brand image using McDonalds as an example.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication