Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Miejsce „Pana Tadeusza” we współczesnym systemie edukacyjnym. Perspektywa nauczycieli polonistów

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this work is to find an answer to the question about the place of 'Master Thaddeus' in contemporary education. For this purpose, I conducted a series of interviews with professionally active Polish language teachers who, thanks to their many years of experience in working with children and young people, helped me to place the text at the best educational stage, from the point of view of the intellectual and emotional development of students. The decision to move 'Master Thaddeus' from the upper secondary school program to primary school was made as a result of the education reform in 2017. This change sparked a lively discussion among literature researchers and methodologists, as well as teachers and students themselves. The results of empirical research presented in this bachelor's thesis bring closer contemporary problems of the reception of 'Master Thaddeus' and present teachers' ways of overcoming difficulties related to the reception of the epic by the young generation.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsca Pana Tadeusza we współczesnej edukacji. W tym celu przeprowadziłam serię wywiadów z aktywnymi zawodowo nauczycielami języka polskiego, którzy, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą, pomogli mi w umiejscowieniu tekstu na najlepszym, z punktu widzenia rozwoju intelektualnego i emocjonalnego uczniów, etapie edukacyjnym. Decyzja o przeniesieniu Pana Tadeusza z programu szkoły ponadgimnazjalnej do podstawowej została ustanowiona w wyniku reformy edukacji z 2017 roku. Zmiana ta wzbudziła żywą dyskusję wśród badaczy i metodyków literatury, a także samych nauczycieli i uczniów. Zaprezentowane w niniejszej pracy licencjackiej wyniki badań empirycznych przybliżają współczesne problemy recepcji Pana Tadeusza oraz przedstawiają sposoby nauczycieli na pokonywanie trudności związanych z odbiorem epopei przez młode pokolenie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorLachowska, Julia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:37Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:37Z
dc.date.defence2024-09-12
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-27
dc.description.promoterŚlusarczyk, Piotr
dc.description.reviewerŚlusarczyk, Piotr
dc.description.reviewerZdunik, Jan
dc.identifier.apd235605
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161900
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.en'Master Thaddeus'
dc.subject.eneducation reform
dc.subject.encanon
dc.subject.enschool readings
dc.subject.enprimary school
dc.subject.ensecondary school
dc.subject.eninterview
dc.subject.enteachers
dc.subject.plPan Tadeusz
dc.subject.plreforma edukacji
dc.subject.plkanon
dc.subject.pllektury szkolne
dc.subject.plszkoła podstawowa
dc.subject.plszkoła średnia
dc.subject.plwywiad
dc.subject.plnauczyciele
dc.titleMiejsce „Pana Tadeusza” we współczesnym systemie edukacyjnym. Perspektywa nauczycieli polonistów
dc.title.alternativeThe Place of Master Thaddeus’ in the Contemporary Education System. The Perspective of Polish Language Teachers
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication