Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Charakterystyka i analiza audiosfery gry komputerowej Dark Souls
dc.abstract.en | The main purpose of this dissertation is to study how soundscape of FromSoftware's video gam Dark Souls has been designed. It also contains a characteristics of individual elements of the game that make Dark Souls unique among other video games of that era. First chapter focuses on key elements of the game like: game world design, game mechanics and story. In second chapter reader will learn about process of development of sound and music in video games with emphasis put on cRPG genre. The third chapter contains multiple analysis of music pieces heard during Boss fights and of a few background music tracks. |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy jest zbadanie, w jaki sposób zaprojektowana została przestrzeń dźwiękowa w grze komputerowej Dark Souls stworzonej przez studio FromSoftware. Zawarta jest w niej ponadto charakterystyka własności gry ukierunkowana na ustalenie, czym wyróżnia się ona na tle innych przedstawicieli gatunku gier cRPG. W rozdziale pierwszym przestawiony jest opis kluczowych elementów gry, takich jak rozgrywka, fabuła czy projekt świata przedstawionego. Rozdział drugi koncentruje się wokół procesu rozwijania się muzyki i dźwięku w grach komputerowych, a szczególnie w gatunku cRPG, do którego zalicza się Dark Souls. W rozdziale trzecim znajdują się analizy utworów muzycznych pojawiających się w trakcie walk z Bossami, czyli potężnymi przeciwnikami, których pokonanie wymagane jest, aby akcja rozgrywki posuwała się do przodu. Zanalizowano tu także mniej liczne utwory muzyki tła, pojawiające się w kilku istotnych dla świata gry miejscach. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce |
dc.contributor.author | Maciejewski, Bartłomiej |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:45:50Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:45:50Z |
dc.date.defence | 2023-12-11 |
dc.date.issued | 2023 |
dc.date.submitted | 2023-12-01 |
dc.description.promoter | Lindstedt, Iwona |
dc.description.reviewer | Nowak, Tomasz |
dc.description.reviewer | Lindstedt, Iwona |
dc.identifier.apd | 228670 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163306 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.en | Video games |
dc.subject.en | cRPG |
dc.subject.en | soundscapes in video games |
dc.subject.en | video game music |
dc.subject.pl | Gry komputerowe |
dc.subject.pl | cRPG |
dc.subject.pl | audiosfera gier |
dc.subject.pl | muzyka w grach |
dc.title | Charakterystyka i analiza audiosfery gry komputerowej Dark Souls |
dc.title.alternative | Characteristic and analysis of soundscape of the Dark Souls video game 2 |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |