Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BYCC-BY - Uznanie autorstwa
 

Przeciwdziałanie koncentracji mediów w wybranych państwach członkowskich i Unii Europejskiej – analiza rozwiązań prawnych

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T19:46:38Z
dc.abstract.enThe problem of media ownership is crucial in democratic countries because the quality of the public debate depends on it. The aim of the analysis is to identify different forms of media ownership in six European countries (Austria, the Czech Republic, France, Germany, Hungary and Italy) and the means by which these countries prevent the concentration of media ownership. Since the decisions made by the European Union have a great impact on the European media, the article also presents the position of the EU on the concentration of media ownership as well as, its response to the decisions taken by the Member States regarding this matter. The first and second decade of the twenty-first century saw the liberalization of national regulations on the concentration of media ownership in some states. Attempts were also made to limit the relationship between the media and politics. There is also an emerging tendency towards integrated regulation, which includes both the media and the telecommunication market.
dc.abstract.plKwestia struktury własności mediów jest niezwykle istotną w państwach demokratycznych, ponieważ od niej uzależniona jest jakość debaty publicznej. Celem analizy było określenie odmiennych sposobów zapobiegania procesowi koncentracji i możliwości wyboru form własności mediów w sześciu państwach UE (Austria, Czechy, Francja, Niemcy, Węgry i Włochy). Ze względu na oddziaływanie decyzji Unii Europejskiej na rynek mediów zaprezentowano również jej stanowisko wobec koncentracji, a także reakcje na decyzje podejmowane w tym obszarze przez państwa członkowskie. W pierwszej i drugiej dekadzie XXI w. w wybranych państwach zliberalizowano krajowe regulacje dotyczące koncentracji mediów, podjęto również próby ograniczenia powiązań sfery medialnej z polityczną. Obserwowaną tendencją jest również regulacja zintegrowana, obejmująca zarówno rynek mediów, jak i rynek telekomunikacyjny.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorStasiak-Jazukiewicz, Ewa
dc.contributor.authorJas-Koziarkiewicz, Marta
dc.date.accessioned2024-01-25T18:22:00Z
dc.date.available2024-01-25T18:22:00Z
dc.date.copyright2018-04-12
dc.date.issued2018
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.identifier.doi10.14746/PP.2018.23.1.10
dc.identifier.issn1426-8876
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117369
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpolitical and administrative sciences
dc.relation.ispartofPrzegląd Politologiczny
dc.relation.pages147-162
dc.rightsCC-BY
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.en: media concentration European Union Member States media pluralism media ownership
dc.subject.plkoncentracja mediów Unia Europejska państwa członkowskie pluralizm mediów własność mediów
dc.titlePrzeciwdziałanie koncentracji mediów w wybranych państwach członkowskich i Unii Europejskiej – analiza rozwiązań prawnych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication