Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Aspekte der gegenwärtigen Sprache der Werbung für Lebensmittel

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to present the characteristic features of modern advertising communication using the example of campaigns promoting ecological and vegan food products. The thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part introduces basic concepts related to advertising, including the definition of advertising language, and discusses selected linguistic and non-linguistic means. The practical part involves an analysis of the applied means based on two advertising campaigns of German discount stores. The conclusion presents findings regarding their functions and impact on consumers.
dc.abstract.languagede
dc.abstract.otherZiel dieser Arbeit ist es, die charakteristischen Merkmale der modernen Werbekommunikation am Beispiel von Kampagnen für ökologische und vegane Lebensmittel aufzuzeigen. Die Arbeit gliedert sich in zwei Teile: einen theoretischen und einen praktischen. Im theoretischen Teil werden grundlegende Begriffe der Werbung, einschließlich der Definition der Werbesprache, vorgestellt sowie ausgewählte sprachliche und nichtsprachliche Mittel analysiert. Der praktische Teil umfasst die Analyse der eingesetzten Mittel anhand von zwei Werbekampagnen deutscher Discounter. In der Zusammenfassung werden Schlussfolgerungen zu deren Funktionen und ihrer Wirkung auf die Konsumenten präsentiert.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest ukazanie charakterystycznych cech współczesnej komunikacji reklamowej na przykładzie kampanii promujących ekologiczne i wegańskie produkty spożywcze. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej przedstawiono podstawowe pojęcia związane z reklamą, w tym definicję języka reklamy, oraz omówiono wybrane środki językowe i niejęzykowe. Część praktyczna obejmuje analizę zastosowanych środków na przykładzie dwóch kampanii reklamowych niemieckich dyskontów. W podsumowaniu zaprezentowano wnioski dotyczące ich funkcji oraz oddziaływania na konsumentów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Neofilologii
dc.contributor.authorĆwikła, Gabriela
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:41Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:41Z
dc.date.defence2024-12-20
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-13
dc.description.promoterSekulski, Birgit
dc.description.reviewerSekulski, Birgit
dc.description.reviewerFrączek-Gorczyca, Agnieszka
dc.identifier.apd237491
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165094
dc.languagede
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enAdvertising
dc.subject.enCommunication
dc.subject.enAIDA Model
dc.subject.enAdvertising Slogan
dc.subject.enAdvertising Language
dc.subject.enAnglicism
dc.subject.enMetaphor
dc.subject.enEcological Food
dc.subject.languagede
dc.subject.otherWerbung
dc.subject.otherKommunikation
dc.subject.otherAIDA-Modell
dc.subject.otherWerbeslogan
dc.subject.otherWerbesprache
dc.subject.otherAnglizismus
dc.subject.otherMetapher
dc.subject.otherökologische Lebensmittel
dc.subject.plreklama
dc.subject.plkomunikacja
dc.subject.plmodel AIDA
dc.subject.plslogan reklamowy
dc.subject.pljęzyk reklamy
dc.subject.planglicyzm
dc.subject.plmetafora
dc.subject.plekologiczna żywność
dc.titleAspekte der gegenwärtigen Sprache der Werbung für Lebensmittel
dc.title.alternativeWspółczesne aspekty języka reklamy żywności
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication