Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Foodsi i Too Good To Go. Analiza komunikacji w mediach społecznościowych

dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest analiza działań komunikacyjnych organizacji Foodsi i Too Good To Go w mediach społecznościowych oraz ocena ich wpływu na odbiorców. W ramach pracy zostają zidentyfikowane cele komunikacyjne organizacji Foodsi, w tym stosowane strategie komunikacyjne, kluczowe platformy społecznościowe oraz rodzaje treści, które najlepiej przyciągają uwagę odbiorcy. Ponadto, praca analizuje w jaki sposób komunikacja tych organizacji wpływa na zaangażowanie odbiorców w walkę z problemem marnowania żywności oraz na świadomość tego problemu. Dodatkowo określa jakiego rodzaju treści publikowane przez Too Good To Go na platformie Instagram generują największe zaangażowanie odbiorców. Badania wykazały, że wybór odpowiednich platform społecznościowych jest kluczowy do efektywnej komunikacji. Facebook znajduje swoje zastosowanie w obsłudze klienta. LinkedIn jest to najlepszy wybór dla treści biznesowych. Natomiast Instagram i TikTok do edukowania na temat niemarnowania żywności poprzez swoją dynamiczną formę krótkich filmów. Kwestionariusz ankiety przeprowadzony wśród społeczności Foodsi i Too Good To Go potwierdził, że ich działania komunikacyjne zwiększają świadomość na temat marnowania jedzenia i motywują do podejmowania działań proekologicznych. Analiza za pomocą narzędzia Fanpage Karma ujawniła, że najbardziej angażującym typem treści na Instagramie Too Good To Go są krótkie filmiki edukacyjne, które pokazują praktyczne i łatwe do zastosowania sposoby wspierające niemarnowanie żywności. Obie organizacje stosują strategie, takie jak marketing treści, marketing w czasie rzeczywistym oraz influencer marketing, co pozwala im na zwiększenie zasięgu treści i zaangażowania wśród odbiorców. Analiza podkreśla również znaczenie systematyczności publikowania oraz dostosowywania treści do grupy docelowej. Organizacje wchodzą również w interakcje ze swoimi odbiorcami poprzez odpowiadanie i reagowanie na komentarze, udostępnianie ich treści, co również wpływa pozytywnie na budowanie zaangażowanej społeczności.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorUrban, Jakub
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:21Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:21Z
dc.date.defence2024-10-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-09
dc.description.promoterTafiłowski, Piotr
dc.description.reviewerTafiłowski, Piotr
dc.description.reviewerRoszkowski, Marcin
dc.identifier.apd233071
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163085
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plmarnowanie żywności
dc.subject.plFoodsi
dc.subject.plToo Good To Go
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plplatforma społecznościowa
dc.subject.plkomunikacja
dc.subject.plstrategia komunikacyjna
dc.titleFoodsi i Too Good To Go. Analiza komunikacji w mediach społecznościowych
dc.title.alternativeFoodsi and Too Good To Go. Social media communication analysis
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication