Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BYCC-BY - Uznanie autorstwa
 

Partycypacja uczniowska w kształtowaniu przestrzeni miejskiej na przykładzie szkolnych doświadczeń projektowych

Uproszczony widok
dc.abstract.plOkreślenie działań możliwych do realizacji w ramach partycypacji uczniowskiej stanowi jedno z wyzwań współczesnej edukacji. Problemem badawczym pracy jest wskazanie działań w przestrzeni miejskiej w ramach partycypacji uczniowskiej, wypracowanych w szkole oraz poza jej murami. Celem opracowania jest określenie znaczenia partycypacji uczniowskiej na przykładzie kształtowania przestrzeni miejskiej poprzez zaangażowanie uczniów w inicjatywy o dużym znaczeniu społecznym, podejmowane w wyniku doświadczeń projektu Zrozumieć znane, dostrzec nieznane. Jak geografia tłumaczy świat? Dodatkowym celem jest podanie przykładów implementacji utylitarnych rozwiązań opracowanych przez młodzież szkolną w ramach partycypacji uczniowskiej, oddziałujących na poziom administracyjny w perspektywie lokalnej i krajowej. W teoretycznej części pracy wykorzystano metodę analizy literatury przedmiotu, a w części empirycznej, prezentującej praktyczne przykłady włączania się szkół w inicjatywy realizujące zasady partycypacji uczniowskiej, zastosowano metody badań terenowych, obserwacji uczestniczącej i prezentacji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorWites, Tomasz
dc.date.accessioned2024-01-25T16:21:47Z
dc.date.available2024-01-25T16:21:47Z
dc.date.issued2022
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number4
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume93
dc.identifier.doi10.12657/CZAGEO-93-28
dc.identifier.issn0045-9453
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/115560
dc.identifier.weblinkhttp://dx.doi.org/10.12657/czageo-93-28
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocio-economic geography and spatial management
dc.relation.ispartofCzasopismo Geograficzne
dc.relation.pages731-746
dc.rightsCC-BY
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enschoolchildren’s participation
dc.subject.ensocial participation
dc.subject.enurban space
dc.subject.engeographical education
dc.subject.enschool project
dc.subject.plpartycypacja uczniowska
dc.subject.plpartycypacja społeczna
dc.subject.plprzestrzeń miejska
dc.subject.pledukacja geograficzna
dc.subject.plprojekt szkolny
dc.titlePartycypacja uczniowska w kształtowaniu przestrzeni miejskiej na przykładzie szkolnych doświadczeń projektowych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication