Artykuł w czasopiśmie
Ładowanie...
Miniatura
Licencja

CC-BY-NC-NDCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych
 

Academia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science) – szczegółowa analiza obecności reprezentantów nauk o komunikacji społecznej i mediach

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe presented study analysed the presence of representatives from communication and media sciences in the largest international databases, search engines and social networks of scholarly communication: Academia.edu, Research Gate, Google Scholar, Scopus and Publons (Web of Science). This presence was described according to categories such as affiliation of the respondents, title/degree and gender and was based on a statistical analysis of data extracted from publicly available sources of scientific administration. It was found that the largest groups of users are recruited from among PhDs and habilitated PhDs, while affiliation (including membership of the largest university teams in the country) is not a significant factor.
dc.abstract.plCelem niniejszego artykułu było opisanie skali obecności przedstawicieli nauk o komunikacji społecznej i mediach w największych międzynarodowych bazach, wy-szukiwarkach i serwisach społecznościowych komunikacji naukowej: Academia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science). Obecność tę opisano według takich kategorii, jak: afiliacja badanych, tytuł/stopień naukowy, płeć, na podsta-wie statystycznej analizy danych pozyskanych z ogólnodostępnych źródeł administracji naukowej. Na podstawie uzyskanych wyników można stwierdzić, że największe grupy użytkowników rekrutują się spośród doktorów i doktorów habilitowanych, natomiast afiliacja (w tym przynależność do największych w kraju zespołów uczelnianych) nie jest tu czynnikiem znaczącym.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.affiliation.otherKatedra Badań nad Bibliotekami i innymi Instytucjami Kultury
dc.contributor.authorŚwigoń, Marzena
dc.contributor.authorGłowacka, Ewa
dc.contributor.authorKisilowska-Szurmińska, Małgorzata
dc.date.accessioned2024-01-24T15:37:00Z
dc.date.available2024-01-24T15:37:00Z
dc.date.issued2022
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number18
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.identifier.doi10.31648/MKKS.7182
dc.identifier.issn1734-3801
dc.identifier.orcid0000-0001-5733-5424
dc.identifier.orcid0000-0001-9538-9386
dc.identifier.orcid0000-0003-3600-8349
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/100150
dc.identifier.weblinkhttps://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/mkks/article/view/7182
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofMedia - Culture - Social Communication
dc.relation.pages83-101
dc.rightsCC-BY-NC-ND
dc.rights.weblinkhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enscholarly communication
dc.subject.encommunication and media sciences
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enAcademia.edu
dc.subject.enResearch Gate
dc.subject.enGoogle Scholar
dc.subject.enScopus
dc.subject.enWeb of Science
dc.subject.enPublons
dc.subject.plkomunikacja naukowa
dc.subject.plnauki o komunikacji społecznej i mediach
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plAcademia.edu
dc.subject.plResearchGate
dc.subject.plGoogle Scholar
dc.subject.plScopus
dc.subject.plWeb of Science
dc.subject.plPublons
dc.titleAcademia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus i Publons (Web of Science) – szczegółowa analiza obecności reprezentantów nauk o komunikacji społecznej i mediach
dc.title.alternativeAcademia.edu, ResearchGate, Google Scholar, Scopus and Publons (Web of Science) – detailed analysis of the presence of representatives from social communications and media sciences
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication