Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Tożsamość zakodowana w ciele. Film Kroniki Fortynbrasa Oksany Czepełyk

dc.abstract.enThe article concerns feminine physicality as a metaphor of the Ukrainian identity. On the basis of the movie The Chronicles of Fortinbras by Oksana Chepelyk (2002) I show how the body transmits the political, social and cultural content. Oksana Czepełyk combines theory of postcolonialism with the theory of feminism, she analyzes the history of Ukraine, its tragic fate and the traumatic experience of totalitarianism.
dc.abstract.plArtykuł dotyczy kobiecej cielesności jako metafory ukraińskich problemów tożsamościowych. Na podstawie filmu Kroniki Fortynbrasa Oksany Czepełyk (2002) pokazuję, jak za pomocą ciała artystka przekazuje treści polityczne, społeczne i kulturalne. Oksana Czepełyk łączy teorię postkolonializmu z teorią feministyczną, analizuje historię Ukrainy, jej tragiczne losy i traumatyczne doświadczenia totalitaryzmu.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZambrzycka, Marta
dc.date.accessioned2024-01-26T11:04:15Z
dc.date.available2024-01-26T11:04:15Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume2
dc.identifier.doi10.32612/UW.2543618X.2017.PP.93-105
dc.identifier.issn2543-618X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/123598
dc.identifier.weblinkhttp://psw.uw.edu.pl/archiwum/2-2017/spis-tresci/tozsamosc-zakodowana-w-ciele-film-kroniki-fortynbrasa-oksany-czepelyk/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.relation.ispartofPrzegląd Środkowo-Wschodni
dc.relation.pages93-107
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enbody, identity, postcolonialism, feminism, movie
dc.subject.plciało, tożsamość, postkolonializm, feminizm, film
dc.titleTożsamość zakodowana w ciele. Film Kroniki Fortynbrasa Oksany Czepełyk
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication