Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BYCC-BY - Uznanie autorstwa
 

Metody i techniki pomiaru efektów działań public relations wykorzystywane w branży public relations

dc.abstract.plCelem artykułu jest identyfikacja sposobów, za pomocą których polscy PR-owcy dokonywali w ostatnim roku pomiaru efektów własnych działań, oraz prezentacja powszechności stosowania konkretnych rozwiązań. Przeprowadzona została także analiza porównawcza w oparciu o dostępne badania dotyczące narzędzi wykorzystywanych przez konsultantów PR. Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w 2019 roku przeprowadzono ankietę audytoryjną, w której próbę badawczą tworzyli przedstawiciele różnego typu organizacji działających na polskim rynku, łącznie 253 osoby. Analizy wykazały, że korzystanie z szeroko rozumianego monitoringu mediów stanowi kluczowe wsparcie dla osób zajmujących się na co dzień budowaniem wiarygodnych relacji z otoczeniem. Odnotowania wymaga fakt, że branża PR nadal jest silnie przywiązana do stosowania wskaźnika AVE, mimo że zarówno światowe, jak i rodzime organizacje branżowe dążą do ograniczenia jego roli w pomiarze efektów działań public relations.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSzuba, Przemysław
dc.contributor.authorTworzydło, Dariusz
dc.date.accessioned2024-01-25T11:28:27Z
dc.date.available2024-01-25T11:28:27Z
dc.date.issued2020
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number1
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume35
dc.identifier.issn2353-8503
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/112378
dc.identifier.weblinkhttp://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171590915
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofMarketing Instytucji Naukowych i Badawczych
dc.relation.pages113-134
dc.rightsCC-BY
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plpomiar efektów działań PR
dc.subject.plmonitoring mediów
dc.subject.plbadania ilościowe i jakościowe
dc.subject.plwyzwania branży PR
dc.titleMetody i techniki pomiaru efektów działań public relations wykorzystywane w branży public relations
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication