Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Metody karania i nagradzania w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe thesis entitled. , 'Punishment and reward methods in the work of an early childhood education teacher', is theoretical in nature and focuses on the analysis of the educational methods used by teachers in early childhood and pre-school education. The aim was to investigate what content on punishment and reward is directed at teachers. The research was based on teacher magazines, which are a fundamental source of practical knowledge and inspiration for those working with children. The paper presents both the theoretical aspects of punishment and reward and the practical applications of these methods, providing valuable conclusions and recommendations for today's teachers. The analysis showed the need for further research and reflection on these parenting methods and the necessity to expand knowledge in this area. In addition, the paper presents practical tips on how to shape desirable behaviour in children. These can be helpful in everyday work with children, especially for novice teachers.
dc.abstract.plPraca magisterska pt. ,,Metody karania i nagradzania w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej” ma charakter teoretyczny i koncentruje się na analizie metod wychowawczych stosowanych przez nauczycieli na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Celem było zbadanie, jakie treści na temat karania i nagradzania są skierowane do nauczycieli. Podstawą badań były czasopisma dla nauczycieli, które stanowią fundamentalne źródło wiedzy praktycznej oraz inspiracji dla osób pracujących z dziećmi. Praca przedstawia zarówno teoretyczne aspekty karania i nagradzania, jak i praktyczne zastosowania tych metod, dostarczając wartościowych wniosków i rekomendacji dla współczesnych nauczycieli. Analiza wykazała potrzebę dalszych badań i refleksji nad tym metodami wychowawczymi oraz konieczność poszerzania wiedzy w tym obszarze. Dodatkowo w pracy przedstawione zostały praktyczne wskazówki, jak kształtować pożądane zachowania u dzieci. Mogą być one pomocne w codziennej pracy z dziećmi, szczególnie dla początkujących nauczycieli.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorSzczepaniak, Joanna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:06Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:06Z
dc.date.defence2024-06-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-15
dc.description.promoterKamińska, Janina
dc.description.reviewerMilczarek-Pankowska, Krystyna
dc.description.reviewerKamińska, Janina
dc.identifier.apd233486
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161678
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enpunishment method
dc.subject.enreward method
dc.subject.enpunishment
dc.subject.enreward
dc.subject.enparenting
dc.subject.enstudent
dc.subject.enchild
dc.subject.enreinforcement
dc.subject.plmetoda karania
dc.subject.plmetoda nagradzania
dc.subject.plkara
dc.subject.plnagroda
dc.subject.plwychowanie
dc.subject.pluczeń
dc.subject.pldziecko
dc.subject.plwzmocnienia
dc.titleMetody karania i nagradzania w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
dc.title.alternativePunishment and reward methods in the work of the early childhood education teacher.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication