Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Analiza wizualna obrazu współczesnej turystyki na podstawie wybranych fotografii zamieszczonych na Instagramie.

Uproszczony widok
dc.abstract.plMedia społecznościowe są istotnym aspektem naszej rzeczywistości. Powszechny dostęp do Internetu spowodował, że mają one znaczący wpływ na nasze życie. Obecnie ponad połowa światowej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Pojawienie się selfie w przestrzeni internetowej umożliwiło nam pewnego rodzaju autokreacje i autopromocję. W poniższej pracy zwrócono szczególną uwagę na temat zdjęć w mediach społecznościowych w kontekście fotografii turystycznej. Stają się one formą komunikowania naszych doświadczeń i przeżyć. Analiza fotografii ma więc charakter badania socjologicznego, a nawet psychologicznego. Od zdjęć samego siebie można przejść do popularyzacji miejsc najczęściej odwiedzanych. W pracy omówione zostały najbardziej popularne destynacje turystyczne, z których zdjęcia zamieszczono na Instagramie. Zwrócono również uwagę na współczesnego turystę oraz przeanalizowano, jaki fotografia ma na niego wpływ. Ujęcia publikowane w Internecie przez różnych użytkowników powielają się. Nieuwieczniona kamerą telefonu podróż traci na znaczeniu i wartości. Powstają poradniki kiedy najlepiej publikować zdjęcia, by wpisać się w algorytmy oraz rankingi miejsc najbardziej popularnych. Analiza zaprezentowana w pracy niewątpliwie przyczyni się do pogłębienia świadomości dotyczącej roli i znaczenia medium fotografii jako wyznacznika współczesnej kultury
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorMuszyńska, Karolina
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:11Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:11Z
dc.date.defence2024-07-24
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-18
dc.description.promoterSternak, Wojciech
dc.description.reviewerSternak, Wojciech
dc.description.reviewerŻak, Paweł
dc.identifier.apd232158
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165329
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plzdjęcia
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plpodróż
dc.subject.plmoda
dc.subject.plzwiedzanie
dc.subject.plpopularność
dc.subject.plturystyka
dc.subject.plpocztówka
dc.titleAnaliza wizualna obrazu współczesnej turystyki na podstawie wybranych fotografii zamieszczonych na Instagramie.
dc.title.alternativeVisual analysis of the image of contemporary tourism based on selected photographs posted on Instagram.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication