Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ wykorzystania wizerunku muzyków w kampaniach reklamowych na postawy i zachowania generacji Z.

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis work analyzes the effectiveness of campaigns featuring musicians in the context of Generation Z. Representatives of Generation Z were considered to be those born between 1997 and 2012. The main objective was to determine whether the use of the image of a musician (or musicians) in advertising can have a positive impact on brand perception through Generation Z, and how such a campaign can influence the purchase decisions of this group. Definitions of marketing, advertising, advertising campaigns and their functions and goals were discussed. The concept of celebrity marketing, its advantages and potential risks are also defined, and Generation Z is characterized. Generation Z manifests significant differences in media consumption compared to the population. Very important for this generation is the Internet. They use various Social Media in large numbers. Television consumption is much lower among them. The survey conducted indicates a high memorability of advertising campaigns featuring musicians, as well as a positive impact of such campaigns on the perception of brands. However, the achievement of image goals was rated much higher than sales goals.
dc.abstract.plPraca ta analizuje efektywność kampanii z udziałem muzyków w kontekście Pokolenia Z. Za przedstawicieli generacji Z uznano osoby urodzone pomiędzy 1997, a 2012 rokiem. Celem głównym było stwierdzenie czy użycie wizerunku muzyka (lub muzyków) w reklamie może mieć pozytywny wpływ na odbiór marki poprzez pokolenie Z oraz jak taka kampania może wpływać na decyzje zakupowe tej grupy. Omówiono definicje marketingu, reklamy, kampanii reklamowych oraz ich funkcje i cele. Zdefiniowano także pojęcie celebrity marketingu, jego zalety oraz potencjalne zagrożenia oraz scharakteryzowano generację Z. Pokolenie Z przejawia znaczące różnice w konsumpcji mediów na tle populacji. Bardzo ważny dla tego pokolenia jest Internet. Licznie korzystają z różnych Social Mediów. Dużo mniejsza jest wśród nich konsumpcja telewizji. Przeprowadzone badanie ankietowe wskazuje na wysoką zapamiętywalność kampanii reklamowych z udziałem muzyków, a także pozytywny wpływ takich kampanii na odbiór marek. Dużo wyżej oceniono jednak realizację celów wizerunkowych niż sprzedażowych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorUchman, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:18Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:18Z
dc.date.defence2024-09-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-06
dc.description.promoterChmielewska, Aleksandra
dc.description.reviewerChmielewska, Aleksandra
dc.description.reviewerKondrat, Marlena
dc.identifier.apd228795
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162173
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enadvertising
dc.subject.encelebrity marketing
dc.subject.enmarketing
dc.subject.enbrand image
dc.subject.enmusic
dc.subject.engeneration Z
dc.subject.engen Z
dc.subject.enmedia
dc.subject.plreklama
dc.subject.plcelebrity marketing
dc.subject.plmarketing
dc.subject.plwizerunek marki
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.plpokolenie Z
dc.subject.plgeneracja Z
dc.subject.plmedia
dc.titleWpływ wykorzystania wizerunku muzyków w kampaniach reklamowych na postawy i zachowania generacji Z.
dc.title.alternativeThe impact of using the image of musicians in advertising campaigns on the attitudes and behaviors of Generation Z.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication