Master thesis
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access
 

Analiza wpływu zbierania i wykorzystywania danych użytkowników Internetu w kontekście prywatności i bezpieczeństwa. Studium przypadku na przykładzie e-commerce

Simple item page
dc.abstract.enThe research focuses on examining the impact of processes for collecting and utilizing internet user data. It defines the significance of these activities in the dynamic online environment, discusses the benefits for companies, and analyzes user opinions gathered through a survey. Simultaneously, it highlights the challenges associated with data privacy, compliance with regulations, and the need to adapt data collection practices to legal standards such as GDPR. The study also analyzes the application of Big Data in e-commerce, with a particular emphasis on data privacy. Słowa kluczowe: Data privacy, GDPR, cookies, personalization, advertising, web analytics, e-commerce, online marketing, Big Data
dc.abstract.plPraca skupia się na zbadaniu wpływu procesów gromadzenia i wykorzystywania danych użytkowników Internetu. Zdefiniowano znaczenie tych działań w dynamicznym środowisku online, omówiono korzyści dla firm oraz przeanalizowano opinie użytkowników zebrane w ankiecie. Jednocześnie podkreślono wyzwania związane z ochroną prywatności, zgodnością z przepisami oraz koniecznością dostosowania praktyk zbierania danych do norm prawnych, takich jak RODO. Przeanalizowano również zastosowanie Big Data w e-commerce z naciskiem na prywatność danych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorLewiarz, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:55Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:55Z
dc.date.defence2024-09-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-02
dc.description.promoterHeba, Agnieszka
dc.description.reviewerBrylska, Karolina
dc.description.reviewerHeba, Agnieszka
dc.identifier.apd230322
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161603
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniversity of Warsaw
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enData privacy
dc.subject.enGDPR
dc.subject.encookies
dc.subject.enpersonalization
dc.subject.enadvertising
dc.subject.enweb analytics
dc.subject.ene-commerce
dc.subject.enonline marketing
dc.subject.enBig Data Data privacy
dc.subject.enGDPR
dc.subject.encookies
dc.subject.enpersonalization
dc.subject.enadvertising
dc.subject.enweb analytics
dc.subject.ene-commerce
dc.subject.enonline marketing
dc.subject.enBig Data
dc.subject.plPrywatność danych
dc.subject.plRODO
dc.subject.plpliki cookie
dc.subject.plpersonalizacja
dc.subject.plreklama
dc.subject.planalityka internetowa
dc.subject.ple-commerce
dc.subject.plmarketing online
dc.subject.plBig Data
dc.titleAnaliza wpływu zbierania i wykorzystywania danych użytkowników Internetu w kontekście prywatności i bezpieczeństwa. Studium przypadku na przykładzie e-commerce
dc.title.alternativeAnalysis of the impact of collecting and utilizing Internet user data in the context of privacy and security. A case study on the example of e-commerce
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication