Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Microlearning. Utilizing Tik Tok for English learning: evaluation of the usefulness and effectiveness of micro lessons posted on the platform

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to analyze one of the modern approaches to education – microlearning, which is gaining increasing recognition due to the ubiquity of technology and the increase in the amount of information processed by the average person. The thesis focuses on a comprehensive description of the phenomenon of microlearning, an evaluation of the effectiveness of this method and a detailed insight into the motivations that prompt its use in the teaching process of today's students. The analysis focuses primarily on micro lessons posted on TikTok – one of the most popular social media platforms among young people. The first part of the work includes a theoretical description of issues related to modern education, microlearning, platforms using the microteaching method, as well as TikTok and the microlessons posted there. The second part of the work is devoted to a practical analysis of the results of a survey conducted among young teachers. The survey not only evaluated the effectiveness of microlessons on TikTok in teaching English, but also showed the respondents’ positive attitude towards microlearning. The results obtained confirm the potential of this method in the modern educational process.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest analiza nowoczesnej formy nauczania – mikronauczania, która zyskuje coraz większe uznanie dzięki wszechobecnej technologii oraz wzrostowi ilości przetwarzanych przez przeciętnego człowieka informacji. Praca skoncentrowana jest na kompleksowym opisie zjawiska mikronauczania, ocenie skuteczności tej metody oraz szczegółowym zrozumieniu motywacji, które skłaniają do jej zastosowania w procesie nauczania współczesnych uczniów. Analiza skupia się przede wszystkim na mikrolekcjach zamieszczanych na TikToku – jednej z najbardziej popularnych platform społecznościowych wśród młodych osób. W pierwszej części pracy znajduje się teoretyczny opis zagadnień związanych z nowoczesną edukacją, mikronauczaniem, platformami korzystającymi z metody mikronauczania, a także TikTokiem i zamieszczanymi tam mikrolekcjami. Druga część pracy poświęcona jest praktycznej analizie wyników ankiety przeprowadzonej wśród młodych nauczycieli, która nie tylko oceniła skuteczność mikrolekcji na TikToku w nauczaniu języka angielskiego, lecz także ukazała ich pozytywne podejście do mikronauczania. Otrzymane wyniki potwierdzają potencjał tej metody w nowoczesnym procesie edukacyjnym.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorZielinko, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:07Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:07Z
dc.date.defence2023-12-13
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-11-29
dc.description.promoterMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.identifier.apd228417
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164811
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enMicroteaching
dc.subject.enmicrolessons
dc.subject.enTikTok
dc.subject.enmodern_teaching_methods
dc.subject.plMikronauczanie
dc.subject.plmikrolekcje
dc.subject.plTikTok
dc.subject.plnowoczesne_metody_nauczania
dc.titleMicrolearning. Utilizing Tik Tok for English learning: evaluation of the usefulness and effectiveness of micro lessons posted on the platform
dc.title.alternativeMikrolearning. Wykorzystanie Tik Toka do nauki języka angielskiego: ocena użyteczności i efektywności mikrolekcji zamieszczonych na platformie
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication