Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ kultury unieważniania na odbiór informacji pokolenia Z

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis master's dissertation is dedicated to examining the impact of cancel culture on information perception among Generation Z. It questions the positive influence of the increasing number of cancellations on the way information is received by Generation Z, suggesting that the abundance of cancellations prevents society from focusing on each individual situation with the necessary attention. The aim of this work is to understand how cancel culture affects the way young people receive and process information and how they approach situations of cancellation in terms of information verification. A brief history of cancel culture is also presented, along with a description of trends that have developed in this area over recent years. The phenomenon of cancel culture is described as a global trend that continues to gain popularity on the internet. The author also focuses on the cases of cancellations involving Agata Fąk, Weronika Sowa, and the pathologies in freak fights, which variously illustrate the phenomenon of cancel culture. Furthermore, the master's thesis presents the results of an original study — an analysis of a survey aimed at verifying Generation Z's attitudes towards cancel culture and assessing the young people's ability to think critically and perceive information on the internet. This work offers a new perspective on the issue of cancel culture, highlighting its potential dangers for Generation Z and suggesting possible preventive measures and further research directions in this field.
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona jest badaniu wpływu kultury unieważniania na odbiór informacji wśród pokolenia Z. W pracy podano wątpliwości pozytywny wpływ narastającej ilości unieważnień na odbiór informacji wśród przedstawicieli pokolenia Z, sugerując, że mnogość unieważnień, sprawia, że społeczeństwo nie jest w stanie skupić się na każdej poszczególnej sytuacji z należytą uwagą. Celem pracy jest zrozumienie, w jaki sposób ta kultura wpływa na sposób, w jaki młodzi ludzie odbierają i przetwarzają informacje oraz w jaki sposób podchodzą do sytuacji unieważniania pod względem weryfikacji informacji. Przedstawiono również krótką historię kultury unieważniania i opis trendów, które rozwijały się w obszarze tej dziedziny na przestrzeni ostatnich lat. Opisano fenomen unieważniania jako globalnego trendu, który stale zyskuje na popularności w internecie. Autorka skupia się także na opisie przypadków unieważniania Agaty Fąk, Weroniki Sowy i patologii we freak fightach, które w różny sposób opisują fenomen kultury unieważniania. W dalszej części pracy zaprezentowano wyniki badania własnego – analizę ankiety, która miała na celu weryfikację nastawienia pokolenia Z do kultury unieważniania, a także sprawdzenie zdolności młodych ludzi do krytycznego myślenia i odbioru informacji w internecie. Praca wnosi nowe spojrzenie na problem kultury unieważniania, podkreślając jej potencjalne zagrożenia dla pokolenia Z oraz sugerując możliwe środki zaradcze i dalsze kierunki badań w tej dziedzinie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorKowalewska, Anna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:11Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:11Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-27
dc.description.promoterOpolska-Bielańska, Agata
dc.description.reviewerGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerOpolska-Bielańska, Agata
dc.identifier.apd234593
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164841
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.encancel culture
dc.subject.enGeneration Z
dc.subject.enthe dissemination of information on the internet
dc.subject.plkultura unieważniania
dc.subject.plcancel culture
dc.subject.plpokolenie Z
dc.subject.plprzepływ informacji w internecie
dc.titleWpływ kultury unieważniania na odbiór informacji pokolenia Z
dc.title.alternativeThe Impact of Cancel Culture on Generation Z's Perception of Information
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication