Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Cechy osobowości wśród użytkowników Social Mediów

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca obejmuje problematykę wpływu cech osobowości na zachowania w mediach społecznościowych. Początkowe rozdziały omawiają teoretyczne aspekty osobowości, definiują pojęcie osobowości i przedstawiają jej klasyfikacje, zwracając uwagę na model Wielkiej Piątki. Następnie przeanalizowano genezę tego modelu i szczegółowo opisano pięć głównych typów osobowości. Omówiono także metody pomiaru cech osobowości, które można wykorzystać do lepszego zrozumienia zachowań jednostek. Kolejne części pracy poświęcone są mediom społecznościowym, gdzie zdefiniowano i prześledzono historię ich rozwoju oraz omówiono ich znaczenie w dzisiejszym świecie. Przeanalizowano, jak różne cechy osobowości pojawiają się w mediach społecznościowych i jakie są preferencje poszczególnych typów użytkowników w stosunku do różnych mediów społecznościowych. W artykule zawarto także podsumowanie własnych badań autorki oraz szczegóły dotyczące projektu próby i metodologii zastosowanej w badaniu. Wyniki badań pokazują różnice w korzystaniu z mediów społecznościowych w zależności od cech osobowości, analizując takie aspekty, jak preferencje wybierania platform, rodzaje publikowanych treści, częstotliwość interakcji i reakcje emocjonalne na działania online. Wyniki badania podkreślają, że osobowość ma istotny wpływ na korzystanie z mediów społecznościowych, co jest ważne zarówno dla użytkowników tych platform, jak i projektantów, marketerów i badaczy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Zarządzania
dc.contributor.authorZarzycka, Natalia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:44:34Z
dc.date.available2025-01-09T12:44:34Z
dc.date.defence2024-07-10
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterWójcik, Paweł
dc.description.reviewerWójcik, Paweł
dc.description.reviewerSkorek, Monika
dc.identifier.apd233805
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162728
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plosobowość
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plWielka Piątka
dc.subject.plneurotyczność
dc.subject.plekstrawersja
dc.subject.plotwartość na doświadczenia
dc.subject.plugodowość
dc.subject.plsumienność
dc.titleCechy osobowości wśród użytkowników Social Mediów
dc.title.alternativePersonality traits among social media users
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication