Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Nastawienie nauczycieli szkoły integracyjnej, specjalnej i ogólnodostępnej do edukacji inkluzyjnej uczniów różnorodnych kulturowo
dc.abstract.pl | Liczne obserwacje wskazują, że większość krajów europejskich, w tym Polska, doświadcza obecnie wzrostu liczby imigrantów, tym samym coraz więcej dzieci różnorodnych kulturowo uczęszcza do polskich szkół. Celem przeprowadzonego badania było ustalenie, jak nauczyciele ze szkół integracyjnych, ogólnodostęp- nych i specjalnych oceniają swój stosunek do pracy z uczniami różnorodnymi kulturowo. Aby ustalić, czy nauczyciele różnią się w swoich opiniach, zbadano samoocenę nauczycieli oraz zapytano o ich doświadczenie w pracy z uczniami różnorodnymi kulturowo, najlepszy model edukacji dla uczniów różnorodnych kulturowo oraz ocenę przygotowania nauczycieli do pracy z tą grupą uczniów. W tym celu zastosowano ankietę własnej konstrukcji oraz test IAS J.S. Wiggin- sa. Uzyskane wyniki pokazały, że nauczyciele ogólnie mają pozytywny stosunek do pracy z tą grupą uczniów. Najwięcej doświadczeń w pracy z uczniami z in- nych krajów mają nauczyciele szkół ogólnodostępnych. Model edukacji inkluzyj- nej jest najbardziej korzystny dla tej grupy dzieci. Ponadto, w opinii nauczycieli, ich przygotowanie do nauczania uczniów z rodzin uchodźczych, grup mniejszo- ściowych i narodowych zarówno na poziomie akademickim, jak i doszkalającym są niewystarczające. Dane nie pokazały istotnych różnic w samoocenie nauczy- cieli pracujących w trzech typach szkół |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Skura, Monika |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T01:52:24Z |
dc.date.available | 2024-01-29T01:52:24Z |
dc.date.issued | 2021 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/156264 |
dc.identifier.weblink | http://www.aps.edu.pl/media/3259878/kulesza_al-khamisy_zalewska_od_integracji_1.pdf |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | educational sciences |
dc.publisher.ministerial | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie |
dc.relation.book | Od integracji do inkluzji : 30 lat edukacji integracyjnej –idea i rzeczywistość |
dc.relation.pages | 210-228 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.title | Nastawienie nauczycieli szkoły integracyjnej, specjalnej i ogólnodostępnej do edukacji inkluzyjnej uczniów różnorodnych kulturowo |
dc.type | MonographChapter |
dspace.entity.type | Publication |