Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

VB - MAPP program do oceny rozwoju językowego i społecznego dzieci jako baza planowania terapii logopedycznej dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym

Uproszczony widok
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie kwestionariusza VB-MAPP oraz ocena jego przydatności jako narzędzia zarówno w programowaniu, jak i ewaluacji terapii logopedycznej dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju – spektrum autyzmu. W niniejszej pracy przeprowadzono badania umiejętności językowych i społecznych czworga dzieci z diagnozą autyzmu w wieku przedszkolnym. Badanie wykonano, opierając się na kwestionariuszu VB-MAPP. Pogłębionej ocenie oraz analizie zostały poddane takie kamienie milowe jak: mand, takt, reakcje słuchacza, analiza wzrokowa i dopasowywanie, zabawa samodzielna, zachowania społeczne i zabawa społeczna, imitacja motoryczna, umiejętności echowe, spontaniczne wokalizacje, zachowania intrawerbalne, umiejętności grupowe, struktury językowe. Na podstawie przeprowadzonych badań stworzono obraz zaburzeń mowy u każdego z dzieci, a następnie ułożono plan terapii. Po przeprowadzeniu rocznej terapii dokonano ponownego badania za pomocą kwestionariusza VB-MAPP i oceniono zmiany w rozwoju dzieci.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorBereda, Eliza
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:15Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:15Z
dc.date.defence2024-09-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-22
dc.description.promoterStępień, Marzena
dc.description.reviewerJauer-Niworowska, Olga
dc.description.reviewerStępień, Marzena
dc.identifier.apd236757
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165371
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plautyzm
dc.subject.plVB-MAPP
dc.subject.plcałościowe zaburzenia rozwojowe
dc.subject.plumiejętności językowe i społeczne
dc.subject.plkamienie milowe
dc.subject.plterapia logopedyczna dzieci z autyzmem
dc.subject.plstosowana analiza zachowania
dc.titleVB - MAPP program do oceny rozwoju językowego i społecznego dzieci jako baza planowania terapii logopedycznej dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym
dc.title.alternativeVB-MAPP: Programme for the assessment of language and social development as a basis for planning speech and language therapy for children with autism in the preschool years.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication