Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Teaching speaking and functional language to upper primary learners of English using AI generated role plays: A teacher’s resource pack

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe main research area discussed in this thesis is teaching speaking in EFL classrooms to pupils in upper primary school. The central concern of this thesis are the students' difficulties in speaking English in an EFL classroom and the teachers' need to provide their students with accurate educational materials. The main goal is to help the learners overcome the difficulties in speaking caused by particular challenges that occur while learning to speak in English by implementing engaging role play activities. The thesis’s aim is also to help the teachers prepare proper educational materials containing interesting speaking activities. Chapter One discusses such theoretical issues as characteristics of the age group of upper primary school and its core curriculum, the methods of teaching and the role of the teacher in such classroom, teaching speaking to EFL learners and its challenges encountered by both students and teachers, the different methods of teaching speaking, the use of role play and its advantages. Chapter Two presents the description of the used tool - chat GPT and of the teacher's resource pack which contains the role cards prepared with the help of AI, based on given topics. They are aimed to be a tool to improve the students’ speaking skills in a pleasant way and to be an instrument to facilitate the teachers' work on implementing speaking activities in their classrooms. It is expected that the learners will improve their speaking skills thanks to performing the role play activities in cooperation with peers and by applying the emotional engagement into the presentation. It is also predicted that the teachers will be able to quickly prepare the materials that are corresponding to the subject taught and that fulfil the need of conducting the activities for practising speaking during the lesson.
dc.abstract.plGłównym obszarem badawczym omawianym w tej pracy jest nauczanie mówienia w klasach EFL (angielski jako język obcy) uczniów drugiego etapu edukacyjnego. Kluczowym zagadnieniem pracy są trudności uczniów w mówieniu po angielsku oraz potrzeba zapewnienia uczniom odpowiednich materiałów edukacyjnych przez nauczycieli. Głównym celem jest pomoc uczniom w przezwyciężeniu trudności w mówieniu, spowodowanych poszczególnymi wyzwaniami pojawiającymi się podczas nauki mówienia po angielsku, poprzez wdrożenie angażujących aktywności w formie odgrywania ról. Ponadto, zamysłem pracy jest pomoc nauczycielom w przygotowaniu odpowiednich materiałów edukacyjnych zawierających interesujące ćwiczenia rozwijające umiejętność mówienia. W rozdziale pierwszym zostały omówione zagadnienia teoretyczne, takie jak charakterystyka grupy wiekowej uczniów drugiego etapu edukacyjnego i jej program nauczania, metody nauczania oraz rola nauczyciela w omawianych klasach, nauczanie mówienia i trudności, z jakimi spotykają się zarówno uczniowie, jak i nauczyciele, różne metody nauczania mówienia, wykorzystywanie aktywności polegającej na odgrywaniu ról i jej zalety. W rozdziale drugim został przedstawiony opis użytego narzędzia - chata GPT oraz pakietu materiałów dydaktycznych, który zawiera tematyczne zadania polegające na odgrywaniu ról zaprojektowane z pomocą Sztucznej Inteligencji. Mają one na celu doskonalenie umiejętności mówienia przez uczniów w przyjazny sposób oraz ułatwienie pracy nauczycieli w implementacji ćwiczeń rozwijających mówienie w ich klasach. Oczekiwanym rezultatem jest poprawa umiejętności mówienia wśród uczniów dzięki odgrywaniu ról we współpracy z rówieśnikami oraz poprzez zaangażowanie emocjonalne podczas aktywności. Przewiduje się również, że nauczyciele będą mogli szybko przygotowywać materiały odpowiadające nauczanemu tematowi i spełniające potrzebę wprowadzenia ćwiczeń na mówienie podczas lekcji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentCentrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
dc.contributor.authorLiszewska, Weronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:39Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:39Z
dc.date.defence2024-07-05
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-23
dc.description.promoterKrólak, Emilia
dc.description.reviewerKrólak, Emilia
dc.description.reviewerDavies, Stephen
dc.identifier.apd234372
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/163225
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enEFL (English as a Foreign Language) class
dc.subject.enteaching speaking
dc.subject.enupper primary learners
dc.subject.enrole-play
dc.subject.encooperative learning
dc.subject.enartificial intelligence
dc.subject.enteaching materials
dc.subject.plklasa EFL (angielski jako język obcy)
dc.subject.plnauczanie mówienia
dc.subject.pluczniowie drugiego etapu edukacyjnego
dc.subject.plodgrywanie ról
dc.subject.plnauka przez współpracę
dc.subject.plsztuczna inteligencja
dc.subject.plmateriały dydaktyczne
dc.titleTeaching speaking and functional language to upper primary learners of English using AI generated role plays: A teacher’s resource pack
dc.title.alternativeNauczanie mówienia i języka funkcjonalnego uczniów drugiego etapu edukacyjnego na lekcjach języka angielskiego poprzez odgrywanie ról: Pakiet materiałów dydaktycznych zaprojektowany przy użyciu narzędzi Sztucznej Inteligencji
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication