Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Ocena zakresu wiedzy osób w różnym wieku i z różnym poziomem wykształcenia na temat afazji. Badanie ankietowe.

dc.abstract.plCelem przeprowadzania niniejszych badań było zbadanie stanu wiedzy o afazji wśród osób bez wykształcenia specjalistycznego, a także określenie obszarów lepiej i mniej znanych badanym. Wyodrębniono następujące hipotezy badawcze: poziom wiedzy o afazji jest zależny od płci, nie występuje zależność pomiędzy miejscem zamieszkania, a posiadaną wiedzą nt. afazji oraz poziom wiedzy o afazji jest skorelowany z wiekiem. W metodologii badań wykorzystano badanie ankietowe. Na podstawie zebranych wyników badań wyodrębniono wniosek, że informacje szczegółowe dotyczące afazji są mało znane badanym, ponieważ jest to wiedza specjalistyczna. Ważna wydaje się popularyzacja najważniejszych informacji o afazji - jej przyczynach i objawach oraz o tym, u jakich specjalistów można szukać pomocy, gdy osoba zmaga się z afazją.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorKrajewska, Emilia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:43Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:43Z
dc.date.defence2024-09-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-12
dc.description.promoterJauer-Niworowska, Olga
dc.description.reviewerPotocka-Pirosz, Kamila
dc.description.reviewerJauer-Niworowska, Olga
dc.identifier.apd236503
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165101
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.pllogopedia
dc.subject.plafazja
dc.subject.plośrodek Broki
dc.subject.plośrodek Wernickego
dc.subject.plośrodki mowy
dc.subject.plzaburzenie mowy
dc.subject.plpoziom wiedzy
dc.subject.plbadanie ankietowe
dc.titleOcena zakresu wiedzy osób w różnym wieku i z różnym poziomem wykształcenia na temat afazji. Badanie ankietowe.
dc.title.alternativeAssessment of the scope of knowledge of people of different ages and with different levels of education about aphasia. Survey study.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication