Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola zachowań empatycznych osób sprawujących funkcje kierownicze w procesie zarządzania organizacją z perspektywy menadżerów i pracowników

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca przedstawia rolę empatii w przywództwie, w tym wpływ stosowania zachowań empatycznych na motywację pracowników i atmosferę w miejscu pracy. Przyjęto hipotezę badawczą mówiącą, że liderzy, którzy wykazują zachowania empatyczne w swoim stylu zarządzania, postrzegani są jako lepsi menadżerowie, co pozytywnie wpływa na ocenę ich kompetencji kierowniczych. Praca koncentruje się na analizie przydatności empatii w życiu zawodowym zarówno pracowników jak i przełożonych, a także na analizie korzyści, jakie może przynieść stosowanie empatii i zachowań empatycznych w miejscu pracy. Praca została napisana w oparciu o materiały źródłowe z literatury naukowej, dokumenty informacyjne oraz raporty. Do przeprowadzania badania empirycznego posłużono się techniką indywidualnego wywiadu pogłębionego. Zrealizowano łącznie pięć wywiadów z liderami i pracownikami. Z badania wynika, że stosowanie przez liderów empatii i zachowań empatycznych wpływa pozytywnie na motywację pracowników i atmosferę w miejscu pracy. Ponadto zachowania empatyczne są postrzegane przez pracowników i liderów jako jedna z ważniejszych umiejętności. Dodatkowo jako element aplikacyjny pracy, został przedstawiony program dwudniowego szkolenia z Rozwijania Umiejętności Empatii i Zachowań Empatycznych w Organizacji skierowanego dla pracowników i kadry zarządzającej.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorRadecka, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:27Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:27Z
dc.date.defence2024-09-26
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-17
dc.description.promoterŁotocki, Łukasz
dc.description.reviewerBożewicz, Marta
dc.description.reviewerŁotocki, Łukasz
dc.identifier.apd230689
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161834
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plEmpatia
dc.subject.plzachowania empatyczne
dc.subject.plinteligencja emocjonalna
dc.subject.plemocje
dc.subject.plrynek pracy
dc.subject.plśrodowisko pracy
dc.subject.plorganizacja
dc.subject.plpracownicy
dc.subject.plkadra zarządzająca
dc.titleRola zachowań empatycznych osób sprawujących funkcje kierownicze w procesie zarządzania organizacją z perspektywy menadżerów i pracowników
dc.title.alternativeThe Role of Empathic Behavior of People Holding Managerial Functions in the Management Process from the Perspective of Managers and Employees
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication