Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Marketing w erze cyfrowej. Wykorzystanie mediów w strategiach marketingowych kierowanych do pokolenia Z

Uproszczony widok
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy licencjackiej była analiza współczesnych strategii marketingowych skierowanych do Pokolenia Z, z uwzględnieniem dynamicznych zmian w tej dziedzinie, spowodowanych rozwojem mediów. W pracy omówiono etapy rozwoju marketingu, podkreślając rolę digital marketingu we współczesnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Na szczególną uwagę zasługuje konieczność dostosowania działań marketingowych do nowych warunków, w tym do specyficznych potrzeb Pokolenia Z, które jest kluczowym odbiorcą treści cyfrowych. W rozdziale poświęconym Pokoleniu Z, przedstawiono jego preferencje w zakresie odbioru komunikatów marketingowych, wskazując, że młodzi konsumenci cenią autentyczność, transparentność i zaangażowanie marek w wartości bliskie ich stylowi życia. Wskazano również, że media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w dotarciu do tej grupy. W części badawczej pracy zastosowano metodę studium przypadku, analizując pięć kampanii marketingowych: McDonald's Mata przejmuje Maka, Orbit Young Leosia x Orbit, IKEA IKEA Starter Pack, Stars from the Stars Gram i wyglądam tak, jak lubię oraz CCC Wonderland. Kampanie te, realizowane z myślą o Pokolenie Z, opierały się głównie na współpracy z influencerami oraz angażowały młodych konsumentów poprzez interakcje na platformach społecznościowych, takich jak Tik Tok i Instagram. Przeprowadzona analiza pozwoliła na wyciągnięcie wniosków dotyczących kluczowych elementów skutecznych kampanii skierowanych do Pokolenia Z. Głównymi czynnikami sukcesu okazały się autentyczność przekazu, dopasowanie do zainteresowań młodych konsumentów, a także umiejętne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, takich jak influencer marketing i content marketing. Wnioski z pracy mogą być przydatne dla przedsiębiorstw, które chcą skutecznie komunikować się z Pokoleniem Z, stosując innowacyjne rozwiązania w strategiach marketingowych, które mogą przyczynić się do sukcesu marki.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorPielichowska, Nadia
dc.date.accessioned2025-01-20T14:55:17Z
dc.date.available2025-01-20T14:55:17Z
dc.date.defence2024-09-26
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-12
dc.description.promoterRaczkowska, Agata
dc.description.reviewerKożdoń-Dębecka, Monika
dc.description.reviewerRaczkowska, Agata
dc.identifier.apd231993
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165898
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plEwolucja marketingu
dc.subject.plDigital marketing
dc.subject.plPokolenie Z
dc.subject.plstrategia marketingowa
dc.subject.plkampania reklamowa
dc.subject.plmedia
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plcontent marketing
dc.subject.plinfluencer marketing
dc.titleMarketing w erze cyfrowej. Wykorzystanie mediów w strategiach marketingowych kierowanych do pokolenia Z
dc.title.alternativeMarketing in the digital age. Media usage in marketing strategies aimed at Generation Z
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication