Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Motyw zegarka szwajcarskiego w kształtowaniu marki państwa

Uproszczony widok
dc.abstract.enSwiss watches are one of the symbols associated with the Helvetian state. Reputable companies sell pieces not only worth thousands of Swiss francs, but also evoke many emotions most often connected with elegance and luxury. The tradition of watchmaking dates back to the modern era, but despite the passage of time, the timepieces of Swiss masters are an important sector driving the economy. The work is divided into three chapters. The first chapter focuses on the origins of both the Swiss state and the development of the economy. The second chapter discusses brand, product, distribution and advertising issues. The final chapter analyses the history of the Rolex, Tissot, Patek Philippe and Baume et Mercier brands. The third section also provides a historical analysis of the advertising of wristwatch timepieces.
dc.abstract.plZegarki szwajcarskie są jednym z symbolów kojarzących się z państwem Helwetów. Renomowane przedsiębiorstwa sprzedają egzemplarze nie tylko warte tysiące franków szwajcarskich, lecz także wzbudzają wiele emocji najczęściej kojarzonych z elegancją i luksusem. Tradycja zegarmistrzostwa sięga dalekich czasów, lecz mimo upływu czasu czasomierze mistrzów szwajcarskich stanowią ważny sektor napędzający gospodarkę. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział skupia się na genezie zarówno państwa szwajcarskiego, jak i rozwoju gospodarki. Drugi rozdział omawia zagadnienia związane z marką, produktem oraz jego dystrybucją i reklamą. Ostatni rozdział poddaje analizie historię marek Rolex, Tissot, Patek Philippe oraz Baume et Mercier. Trzecia część zawiera również analizę historyczną reklamy czasomierzy naręcznych.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Neofilologii
dc.contributor.authorGawełek, Patrycja
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:05Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:05Z
dc.date.defence2024-06-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.description.promoterWojnicki, Jacek
dc.description.reviewerWojnicki, Jacek
dc.description.reviewerMiecznikowska-Jerzak, Justyna
dc.identifier.apd232964
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165285
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enSwitzerland
dc.subject.enwatches
dc.subject.enhistory
dc.subject.enadvertisement
dc.subject.plSzwajcaria
dc.subject.plzegarki
dc.subject.plhistoria
dc.subject.plreklama
dc.titleMotyw zegarka szwajcarskiego w kształtowaniu marki państwa
dc.title.alternativeSwiss watch in state branding
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication