Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Przewidywanie zachowań konsumentów za pomocą analizy scoringowej

cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:42:31Z
dc.abstract.enPredicting buyer behavior is more and more difficult today. On the other hand, the technical possibilities of gathering and analyzing a lot of data about buyers (Big Data) and discovering the invisible dependencies in consumer behavior (Data Mining) are growing. The aim of the article is to present the method of conducting the scoring analysis, belonging to the group of predictive analyzes, used to determine the probability of occurrence of certain events, in this case the positive reaction of the addressees of marketing activities. The text uses the case study of the social organization “SOS Children’s Villages”, whose marketing messages were addressed to potential donors, selected based on the results of the scoring analysis. The case study shows how a valuable complement to traditional marketing research can be scoring analysis. The article is also a postulate of a wider interest in this direction of research and analysis of buyers.
dc.abstract.plPrzewidywanie zachowań nabywców, z jednej strony, jest coraz trudniejsze, z drugiej zaś rosną możliwości techniczne gromadzenia i analizowania wielu danych na temat nabywców (Big Data) oraz odkrywania niewidocznych na pierwszy rzut oka zależności w zachowaniach konsumentów ( Data Mining). Celem artykułu jest przedstawienie sposobu przeprowadzenia analizy scoringowej, należącej do grupy analiz predykcyjnych, służących określaniu prawdopodobieństwa wystąpienia pewnych zdarzeń, w tym przypadku pozytywnej reakcji adresatów działań marketingowych. W tekście wykorzystano analizę przypadku organizacji społecznej SOS Wioski Dziecięce, której komunikaty marketingowe skierowane były do potencjalnych donatorów, wybranych na podstawie wyników analizy scoringowej. Analiza ta pokazuje, jak cennym uzupełnieniem tradycyjnych badań marketingowych może być analiza scoringowa. Artykuł jest jednocześnie postulatem szerszego zainteresowania się tym kierunkiem prowadzenia badań i analiz nabywców.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorTrojanowski, Mariusz
dc.date.accessioned2024-01-25T18:22:47Z
dc.date.available2024-01-25T18:22:47Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number525
dc.identifier.doi10.15611/PN.2018.525.07
dc.identifier.issn1899-3192
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117477
dc.identifier.weblinkhttps://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/103883/edition/60211
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofPRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
dc.relation.pages83-95
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.encustomers’ analysis scoring analysis prediction of consumer behavior Data Mining SOS Children’s Villages
dc.subject.planaliza nabywców analiza scoringowa predykcja przewidywanie zachowań Data Mining SOS Wioski Dziecięce
dc.titlePrzewidywanie zachowań konsumentów za pomocą analizy scoringowej
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication