Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Komunikacja marketingowa jako siła Barbie. Analiza strategii marki w kontekście ewolucji kulturowej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis bachelor thesis is devoted to the impact of socio-cultural evolution on changes in the marketing communication of brands. The thesis discusses the theoretical issues of marketing concepts and cultural evolution and defines the necessary concepts in this field of knowledge. The paper is based on a case study of the Barbie brand - its image and the products offered. The paper presents the adaptations undertaken by the brand in the face of social transformations, as well as its adaptation to the preferences of the audience in the given time period. In addition, the history of the Barbie brand is described, as well as the channels of promotion it uses to communicate with customers. The paper also includes an analysis of a self-reported survey on the evaluation of the effectiveness of Barbie brand marketing communication by its audience.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka została poświęcona wpływowi ewolucji społeczno-kulturowej na zmiany w komunikacji marketingowej marek. W pracy omówiono teoretyczne zagadnienia koncepcji marketingowych i ewolucji kulturowej oraz zdefiniowano niezbędne pojęcia z tego zakresu wiedzy. Praca oparta jest na studium przypadku marki Barbie – jej wizerunku oraz oferowanych produktów. W pracy przedstawiono podjęte przez markę adaptacje wobec przekształceń społecznych, a także jej dopasowanie do preferencji odbiorców w danym okresie czasowym. Dodatkowo opisano historię marki Barbie oraz kanały promocyjne, jakie wykorzystuje ona w komunikacji z klientem. Praca zawiera również analizę badania własnego na temat oceny skuteczności komunikacji marketingowej marki Barbie przez jej odbiorców.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorMelon, Małgorzata
dc.date.accessioned2025-01-09T12:44:55Z
dc.date.available2025-01-09T12:44:55Z
dc.date.defence2024-07-01
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.description.promoterHeba, Agnieszka
dc.description.reviewerKondrat, Marlena
dc.description.reviewerHeba, Agnieszka
dc.identifier.apd229465
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162881
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enBarbie
dc.subject.enbrand
dc.subject.enmarketing
dc.subject.enmarketing communication
dc.subject.enpromotion
dc.subject.enadvertising
dc.subject.encultural evolution
dc.subject.ensocial transformation
dc.subject.enmarket.
dc.subject.plBarbie
dc.subject.plmarka
dc.subject.plmarketing
dc.subject.plkomunikacja marketingowa
dc.subject.plpromocja
dc.subject.plreklama
dc.subject.plewolucja kulturowa
dc.subject.plprzekształcenia społeczne
dc.subject.plrynek.
dc.titleKomunikacja marketingowa jako siła Barbie. Analiza strategii marki w kontekście ewolucji kulturowej
dc.title.alternativeMarketing Communications as the Power of Barbie. An Analysis of Brand Strategy in the Context of Cultural Evolution
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication