Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Psycholog jako współkreator środowiska i procesu edukacyjno-wychowawczego

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:42:43Z
dc.abstract.enThis article is an invitation to discuss the role and tasks of a contemporary school psychologist. The main purpose of the presented theory is to outline a school psychologist’s role as a co-creator of the environment and educational process within the school setting. The introduced M-I-P-P model consists of the following psychological activities: Monitoring-Intervention-Prevention-Promotion. The need to constantly widen the possibilities of psychological action as well as to develop the ability to create autonomous plans of implementing those actions, are part of the described model. The understanding and accurate implementation of the presented model are key to the school psychologist’s professional future, just as a clearly outlined and articulate professional identity is the necessary basis and regulator of one’s functioning in the professional environment. Słowa kluczowe: wychowanie, psycholog szkolny, tożsamość zawodowa, model pracy psychologa w szkole
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorCierpka, Anna
dc.contributor.authorTurska, Dorota
dc.contributor.authorKatra, Grażyna
dc.contributor.authorSokołowska, Ewa
dc.date.accessioned2024-01-25T18:41:53Z
dc.date.available2024-01-25T18:41:53Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number2
dc.description.volume22
dc.identifier.doi10.4467/20843879PR.17.008.7040
dc.identifier.issn1895-6297
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117549
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/Psychologia-Rozwojowa/2017/Numer-2-2017/art/10009/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpsychology
dc.relation.ispartofPsychologia Rozwojowa
dc.relation.pages33-41
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plwychowanie
dc.subject.plpsycholog szkolny
dc.subject.pltożsamość zawodowa
dc.subject.plmodel pracy psychologa w szkole
dc.titlePsycholog jako współkreator środowiska i procesu edukacyjno-wychowawczego
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication