Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Developing listening comprehension skills with the use of songs during English lessons with young learners

Autor
Walczak, Katarzyna
Promotor
Campfield, Dorota
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytania czy wykorzystanie piosenek podczas lekcji języka angielskiego poprawia umiejętności rozumienia ze słuchu młodych uczniów w wieku 11 lat oraz jakie trudności napotkają młodzi uczniowie podczas lekcji z wykorzystaniem piosenek. Rozdział pierwszy to przegląd literatury odnoszącej się do istotnych dla badania kwestii takich jak rozumienie ze słuchu, młodzi uczniowie oraz wykorzystanie piosenek podczas lekcji języka angielskiego. Rozdział drugi to opis badania, w którym wzięło udział 30 uczniów podzielonych na trzy grupy – eksperymentalną, porównawczą i kontrolną. Grupa eksperymentalna została poddana interwencji dydaktycznej z wykorzystaniem piosenek. Podczas tej interwencji otrzymali zadania stworzone przez badacza podczas korzystania z piosenek na lekcji języka angielskiego. W tym samym czasie grupa porównawcza otrzymała zadania, którym nie towarzyszyły piosenki, a jedynie teksty czytane na głos przez badacza. Grupa kontrolna nie została poddana interwencji dydaktycznej. Test wstępny i test końcowy zostały przeprowadzone w celu oceny wiedzy i biegłości uczniów w zakresie rozumienia ze słuchu oraz żeby sprawdzić jaki wpływa miały przeprowadzone lekcje z użyciem piosenek. Aby odpowiedzieć na drugie pytanie badawcze dotyczące trudności, jakie uczniowie mogą napotkać podczas lekcji z wykorzystaniem piosenek, przeprowadzono ankietę. Wyniki badania wykazały, że nie było żadnych znaczących różnic między grupami w wynikach testu końcowego, a skuteczność wykorzystania piosenek do rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu podczas lekcji języka angielskiego została wykazana w tym badaniu. Ponadto wyniki ujawniły kilka ważnych wniosków dotyczących wykorzystania piosenek podczas lekcji języka angielskiego, które mogą mieć istotne implikacje dla metod i narzędzi wykorzystywanych do rozwijania umiejętności rozumienia ze słuchu u młodych uczniów.

Abstrakt (EN)

The aim of this study is to answer the questions of whether the use of songs in English lessons improves young learners' listening comprehension skills at the age of 11, and what difficulties young learners encounter in lessons using songs. Chapter one is a review of the literature relating to issues relevant to the study such as listening comprehension, young learners and the use of songs in English lessons. Chapter two is a description of the study, which involved 30 students divided into three groups - experimental, comparison and control. The experimental group was given a teaching intervention using songs. During this intervention, they were given tasks created by the researcher while using songs in English lessons. At the same time, the comparison group received tasks that were not accompanied by songs, but only texts read aloud by the researcher. The control group received no didactic intervention. A pre test and a post-test were conducted to assess the students' knowledge and proficiency in listening comprehension and to see what impact the lessons conducted with songs had. In order to answer the second research question about the difficulties students might encounter during lessons using songs, a survey was conducted. The results of the survey showed that there were no significant differences between the groups in the final test scores, and the effectiveness of using songs to develop listening comprehension skills during English lessons was demonstrated in this study. In addition, the results revealed several important findings regarding the use of songs in English lessons, which may have important implications for the methods and tools used to develop listening comprehension skills among young learners.

Słowa kluczowe PL
przyswajanie języka obcego w klasie
młodzi uczący się języków obcych
umiejętność rozumienia ze słuchu
piosenki
Inny tytuł
Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu wśród młodych uczniów z wykorzystaniem piosenek podczas lekcji języka angielskiego
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-06-28
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty