Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Trendy młodzieżowe w reklamie na przykładzie plebiscytu PWN Młodzieżowe Słowo Roku

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis paper examines key aspects of online activity among young people, the topic of teen slang, and the word most popular among the masses. It also contains an in-depth analysis of the PWN ‘Youth Word of the Year’ plebiscite, which effectively captures the evolution of youth language and its rapid changes over time. The paper also examines the impact of slang on contemporary culture, supported by specific examples and survey results. Finally, it includes explanations of terms such as viral, meme, or influencer and examples of how the aforementioned trends are used in advertising and the public's response to them.
dc.abstract.plW niniejszej pracy omówione zostały najważniejsze aspekty działalności młodzieży w sieci, temat slangu młodzieżowego oraz kwestia słowa najpopularniejszego wśród mas. Dokładnie przeanalizowany został plebiscyt PWN „Młodzieżowe Słowo Roku”, który świetnie oddaje realia języka młodzieży używanego na przestrzeni lat i tego jak szybko się zmienia. Następnie przy pomocy konkretnych przykładów i wyników ankiety, opisany został wpływ slangu na obecną kulturę. w pracy zawarte są również wyjaśnienia pojęć takich jak „viral”, „mem” czy „influencer”. Praca zawiera też przykłady wykorzystania wspomnianych wcześniej trendów w reklamie oraz to, jak reagują na nie ludzie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorJakubczyk, Damian
dc.date.accessioned2025-01-09T12:48:05Z
dc.date.available2025-01-09T12:48:05Z
dc.date.defence2024-09-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-08-29
dc.description.promoterHeba, Agnieszka
dc.description.reviewerStarzyńska, Małgorzata
dc.description.reviewerHeba, Agnieszka
dc.identifier.apd231292
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164301
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.entrend
dc.subject.enmeme
dc.subject.enyouth word of the year
dc.subject.eninlfuencer
dc.subject.enviral
dc.subject.enadvertisment
dc.subject.enslang
dc.subject.enyoutuber
dc.subject.enInternet
dc.subject.pltrend
dc.subject.plmem
dc.subject.plmłodzieżowe słowo roku
dc.subject.plinlfuencer
dc.subject.plviral
dc.subject.plreklama
dc.subject.plslang
dc.subject.plyoutuber
dc.subject.plInternet
dc.titleTrendy młodzieżowe w reklamie na przykładzie plebiscytu PWN Młodzieżowe Słowo Roku
dc.title.alternativeYouth trends in advertising exemplified by the PWN plebiscite Youth Word of the Year
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication