Praca doktorska
Ładowanie...
Miniatura
Licencja

FairUseKorzystanie z tego materiału możliwe jest zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa. Korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.
 

Efektywność i jakość w szkolnictwie wyższym

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe paper presents the methodology proposal for measurement the efficiency and quality of main processes (didactics and research) carried out by higher schools. In addition, an analysis of organizational effectiveness was carried out based on financial indicators. The issue of the functioning of a university is particularly important in the context of one of the priorities of the Europe 2020 strategy1 : ("smart development: development of a knowledge-based economy and innovation"). Universities should meet new social requirements, especially in the area of quality. For the management by the university management and coping with the pressure of employers, it is crucial to pay attention to such factors as: adjusting the teaching content and anticipated educational effects to the needs of the economy, inconsistent demographic prospects, especially in the context of population growth and the age structure of the population economic in making decisions regarding the functioning of the unit. The above dilemmas create the necessity of introducing constant monitoring of efficiency and the rarely mentioned quality of the university.
dc.abstract.plW pracy przedstawiono propozycję metodyki badania efektywności i jakości procesów głównych realizowanych przez uczelnie wyższe: dydaktyki i badań. Dodatkowo przeprowadzono również analizę skuteczności organizacyjnej w oparciu o wskaźniki finansowe. Problematyka funkcjonowania uczelni wyższej nabiera szczególnego znaczenia w kontekście jednego z priorytetów realizowanej1 strategii Europa 2020: („rozwój inteligentny: rozwój gospodarki opartej na wiedzy i innowacji”). Uczelnie powinny sprostać nowym wymaganiom społecznym, zwłaszcza w obszarze jakości. Dla pełnienia roli zarządczej przez kierownictwo uczelni i sprostania presji pracodawców kluczowe jest zwracanie uwagi na takie czynniki jak: dostosowanie treści nauczania i przewidywanych efektów edukacyjnych do potrzeb gospodarki, pojawiające się niejednolite perspektywy demograficzne, szczególnie w kontekście przyrostu naturalnego oraz struktury wiekowej ludności oraz konieczność uwzględniania rachunku ekonomicznego w podejmowaniu decyzji dotyczących funkcjonowania jednostki. Powyższe dylematy stwarzają konieczność wprowadzenia stałego monitorowania efektywności oraz rzadko wspominanej jakości uczelni wyższej.
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Ekonomicznych
dc.contributor.authorDwórznik, Marcin
dc.date.accessioned2019-03-19T10:08:53Z
dc.date.available2019-03-19T10:08:53Z
dc.date.defence2019-02-19
dc.date.issued2019-03-19
dc.description.additionalLink archiwalny https://depotuw.ceon.pl/handle/item/3261
dc.description.promoterOpolski, Krzysztof
dc.description.promoterModzelewski, Piotr
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/3261
dc.language.isopl
dc.rightsFairUse
dc.subject.enresearch
dc.subject.endidactics
dc.subject.enprocesses
dc.subject.eneffectiveness
dc.subject.enquality
dc.subject.enefficiency
dc.subject.enhigher education
dc.subject.plbadania
dc.subject.pldydaktyka
dc.subject.plprocesy
dc.subject.plskuteczność
dc.subject.pljakość
dc.subject.plefektywność
dc.subject.pluczelnia wyższa
dc.titleEfektywność i jakość w szkolnictwie wyższym
dc.title.alternativeHigher Education Efficiency and Quality
dc.typeDoctoralThesis
dspace.entity.typePublication