Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Autorytety i wpływ społeczny w pokoleniu Z

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis undergraduate thesis looks at authority and social influence in Generation Z. Generation Z is the first to grow up surrounded by technology and widespread access to social media. This had a huge impact on their upbringing and later approach to life and work. This generation is much more individualistic than previous generations and is much more often guided by emotions when making decisions. They also pay much more attention to ecology and social issues. Generation Z is unique in that it grew up during the COVID-19 pandemic, which significantly changed perceptions of the world at that time and the threats to civilisation. This paper assumes that Generation Z includes people born between 1995 and 2012. The paper is based on books, articles and reports dealing with the subject under discussion or explaining phenomena needed to better understand the issues involved. The analysis and conclusions presented herein are intended to help us better understand this generation and their perception of authority figures, and to point the way towards further study.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka poświęcona jest autorytetom oraz wpływowi społecznemu w pokoleniu Z. Pokolenie Z jest pierwszym, które dorastało otoczone technologią i szeroko rozumianym dostępem do mediów. Miało to ogromny wpływ na ich wychowanie i późniejsze podejście do życia oraz pracy. Omawiana generacja jest dużo bardziej indywidualistyczna, niż wcześniejsze pokolenia oraz znacznie częściej kieruje się emocjami podejmując decyzje. Przywiązuje także dużo większą wagę do ekologii oraz problemów społecznych. Pokolenie Z jest wyjątkowe, ponieważ dorastało w czasie pandemii COVID-19, która znacznie zmieniła postrzeganie ówczesnego świata i zagrożeń cywilizacyjnych. W niniejszej pracy przyjęto, że pokolenie Z obejmuje osoby urodzone w latach 1995-2012. Praca powstała na podstawie książek, artykułów oraz raportów poruszających omawiany temat lub wyjaśniających zjawiska potrzebne do lepszego zrozumienia danych zagadnień. Przedstawiona analiza i wnioski końcowe mają na celu pomóc lepiej zrozumieć ową generacje oraz postrzeganie przez nią autorytetów, a także wskazać kierunek do dalszych badań.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji
dc.contributor.authorKornaszewski, Stanisław
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:23Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:23Z
dc.date.defence2024-07-17
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-09
dc.description.promoterGniazdowska, Ewa
dc.description.reviewerWiniarska, Aleksandra
dc.description.reviewerGniazdowska, Ewa
dc.identifier.apd235110
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/164943
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enauthority
dc.subject.ensocial influence
dc.subject.engeneration Z
dc.subject.engenerational differences
dc.subject.enexerting influence
dc.subject.plautorytet
dc.subject.plwpływ społeczny
dc.subject.plpokolenie Z
dc.subject.plróżnice pokoleniowe
dc.subject.plwywieranie wpływu
dc.titleAutorytety i wpływ społeczny w pokoleniu Z
dc.title.alternativeAutorytety i wpływ społeczny w pokoleniu Z
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication