Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Postrzeganie kompetencji komunikacji interpersonalnej przez osoby z pokolenia Z jednocześnie studiujące i pracujące
dc.abstract.en | This paper analyses the role of interpersonal communication in the labor market. It begins with a definition of interpersonal communication and its functions in various aspects of life, emphasizing its essential role not only in personal relationships but also in professional environments. The discussion includes training in soft skills, particularly in interpersonal communication. Preliminary research involved interviews with recruiters to gather their opinions on the importance of interpersonal communication in the recruitment process. Additionally, job offers were analyzed for requirements related to communication skills. The preliminary research results confirmed the significant importance of interpersonal communication in the labor market. The main part of the paper is based on the results of a survey conducted among students who combine studying with working. The survey aimed to understand their perception and level of communication competence, as well as their willingness to participate in training in this area. The motivations for participating in such training were also examined. The survey results were subjected to detailed analysis. It was discovered that students are aware of the importance of interpersonal communication in the labor market. Most of them rate their communication skills as satisfactory but see scope for improvement and are willing to participate in training in this area. The motivation for attending training primarily stems from the desire to improve their skills and increase their chances of professional success. Based on the research findings, conclusions were drawn regarding the role of interpersonal communication in the future labor market. It is emphasized that these skills are valued by employers and can be crucial for achieving professional success. |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca jest analizą roli komunikacji interpersonalnej w kontekście rynku pracy. Na wstępie pracy przedstawiona zostaje definicja komunikacji interpersonalnej, a także jej funkcje w różnych aspektach życia. Podkreśla się, że komunikacja interpersonalna jest niezbędna nie tylko w relacjach osobistych, ale również w środowisku zawodowym. Omówione zostają również szkolenia z kompetencji miękkich, a w tym szkolenia z komunikacji interpersonalnej. W ramach badań wstępnych przeprowadzono wywiady z rekruterami, aby poznać ich opinię na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w procesie rekrutacji. Dodatkowo przeanalizowano oferty pracy pod kątem wymagań dotyczących umiejętności komunikacyjnych. Wyniki badań wstępnych potwierdziły istotne znaczenie komunikacji interpersonalnej na rynku pracy. Główna część pracy opiera się na wynikach ankiety przeprowadzonej wśród studentów łączących naukę z pracą. Celem ankiety było poznanie ich postrzegania i poziomu kompetencji komunikacyjnych, a także chęci uczestnictwa w szkoleniach z tego obszaru. Dodatkowo przeanalizowano motywacje uczestników do udziału w takich szkoleniach. Wyniki ankiety zostały poddane szczegółowej analizie. Odkryto, że studenci zdają sobie sprawę ze znaczenia komunikacji interpersonalnej na rynku pracy. Większość z nich ocenia swoje kompetencje komunikacyjne na satysfakcjonującym poziomie, jednak widzi miejsce na poprawę i jest chętna do uczestniczenia w szkoleniach z tego obszaru. Motywacją do udziału w szkoleniach jest przede wszystkim chęć doskonalenia swoich umiejętności i zwiększenia szans na sukces zawodowy. Na podstawie wyników badań sformułowano wnioski dotyczące roli komunikacji interpersonalnej w przyszłym rynku pracy. Podkreśla się, że te umiejętności są cenione przez pracodawców i mogą mieć kluczowe znaczenie dla osiągania sukcesu zawodowego. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Pedagogiczny |
dc.contributor.author | Jaślan, Katarzyna |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:42:26Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:42:26Z |
dc.date.defence | 2024-07-11 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-06-15 |
dc.description.promoter | Przanowska, Małgorzata |
dc.description.reviewer | Przanowska, Małgorzata |
dc.description.reviewer | Wojciechowska, Zuzanna |
dc.identifier.apd | 233492 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161821 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.en | generation Z |
dc.subject.en | soft skills |
dc.subject.en | soft training |
dc.subject.en | interpersonal communication. |
dc.subject.pl | pokolenie Z |
dc.subject.pl | kompetencje miękkie |
dc.subject.pl | szkolenia miękkie |
dc.subject.pl | komunikacja interpersonalna. |
dc.title | Postrzeganie kompetencji komunikacji interpersonalnej przez osoby z pokolenia Z jednocześnie studiujące i pracujące |
dc.title.alternative | The perception of interpersonal communication skills by Generation Z individuals who are simultaneously studying and working |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |