Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Escape room as an adult education tool

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:33:56Z
dc.abstract.enGames gain popularity as teaching tools. Escape rooms, however, are a novelty, with most authors focusing on their description rather than the analysis of effects of their utilisation. The objective of this paper is to analyse experiences of players partaking in an educational escape game, and to observe escape rooms from the viewpoint of a scholar interested in the efficiency of the tool. The research material consists of questionnaires filled in by research subjects and transcripts of structured interviews. Due to the relatively large sample (N = 258), it is possible to conclude from the gathered quantitative data that there has been a growth in the subjects’ knowledge.
dc.abstract.plStosowanie gier jako narzędzi nauczania jest coraz popularniejsze. Jednak użycie escape roomów stanowi nowość i większość autorów koncentruje się raczej na opisie samego narzędzia niż na analizie efektów jego zastosowania. Celem artykułu jest analiza doświadczeń osób biorących udział w edukacyjnym escape roomie oraz spojrzenie z perspektywy badacza zainteresowanego skutecznością narzędzia. Materiał badawczy pochodzi z wypełnionych przez uczestników kwestionariuszy oraz transkrypcji wywiadów ustrukturyzowanych. Dzięki stosunkowo dużej próbie (N = 258) możliwe było stwierdzenie na podstawie danych ilościowych, że wiedza uczestników wzrosła.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMijal, Michał
dc.contributor.authorCieśla, Martyna
dc.contributor.authorGromadzka, Monika
dc.date.accessioned2024-01-24T23:20:28Z
dc.date.available2024-01-24T23:20:28Z
dc.date.issued2020
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number1
dc.description.volume13
dc.identifier.doi10.14746/HL.2020.13.10
dc.identifier.issn2080-4555
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/106379
dc.identifier.weblinkhttps://www.ptbg.org.pl/wp-content/uploads/2021/01/HL_131_2020_art_10_Mijal_Ciesla_Gromadzka.pdf
dc.languageeng
dc.pbn.affiliationmanagement and quality studies
dc.relation.ispartofHomo Ludens
dc.relation.pages163-178
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleEscape room as an adult education tool
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication