Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Factors affecting the retention of false friends among primary-school students

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis Bachelor thesis addresses the issue of false friends acquisition by primary school students of different ages and degrees of language proficiency. Writing of this paper has been motivated by the desire to analyse the hitherto insufficiently explored topic of the assimilation of false friends in language and what factors influence this process. The study was conducted in a primary school in Warsaw in two fourth grades and two eighth grades. It consisted of three stages: a diagnostic test in English-Polish language combination, a lesson and a final test also in the given language combination, which took place at weekly intervals. The study, supported by the literature, has demonstrated that the uptake of false friends is influenced by a combination of learners’ age and level of language proficiency as well as the degree of vocabulary difficulty, thus confirming the initial thesis. The thesis also addresses the situation of students from language minorities in Polish schools and points to potential further directions for research.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka podejmuje zagadnienie przyswajania „false friends” przez uczniów szkoły podstawowej w różnym wieku i na różnych poziomach zaawansowania. Napisanie pracy zostało umotywowane chęcią analizy niedostatecznie zgłębionego dotychczas tematu przyswajalności fałszywych przyjaciół w języku oraz czynników wpływających na ten proces. Badanie zostało przeprowadzone w jednej ze szkół podstawowych w Warszawie wśród dwóch klas czwartych oraz dwóch klas ósmych. Składało się ono z trzech etapów: testu diagnostycznego w kombinacji angielski-polski, lekcji oraz tekstu końcowego również w podanej kombinacji językowej, które następowały po sobie w tygodniowych odstępach. Badanie, które zostało uprzednio poparte literaturą przedmiotu, wykazało, iż na przyswajalność ‘false friends’ wpływa wypadkowa wieku oraz biegłości językowej uczniów, jak również poziomu trudności słownictwa, potwierdzając postawioną na początku tezę. Praca podejmuje również temat sytuacji uczniów z mniejszości językowych w polskich szkołach oraz wskazuje potencjalne dalsze kierunki badań.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorTyszecka, Maria
dc.date.accessioned2025-01-09T12:49:35Z
dc.date.available2025-01-09T12:49:35Z
dc.date.defence2024-07-08
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.description.promoterParadowski, Michał
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.description.reviewerParadowski, Michał
dc.identifier.apd222597
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165040
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enfalse friends
dc.subject.envocabulary
dc.subject.enforeign language acquisition
dc.subject.enminorities
dc.subject.plfalse friends
dc.subject.plsłownictwo
dc.subject.plprzyswajanie języka obcego
dc.subject.plmniejszości
dc.titleFactors affecting the retention of false friends among primary-school students
dc.title.alternativeCzynniki wpływające na przyswajanie fałszywych przyjaciół w języku wśród uczniów szkoły podstawowej
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication