Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Rozprawa historyków z rozprawką? Spór o wymagania i ocenę uczniów zdolnych na przykładzie Mazowieckiego Konkursu Historycznego
dc.abstract.pl | Prezentowany tekst – podobnie jak drugi, opublikowany przez nas niedawno na łamach „Wiadomości Historycznych” – stanowi efekt doświadczeń i badań związanych z przeprowadzonym w roku szkolnym 2019/2020 Mazowieckim Konkursem Historycznym („kuratoryjnym”) dla uczniów szkół podstawowych. O ile w poprzednim artykule podjęliśmy ilościową i jakościową analizę materiału źródłowego w postaci, szczególnie nas interesujących, uczniowskich prac pisemnych (rozprawek) powstałych w ramach finałowego etapu Konkursu, tym razem pragniemy przyjąć w naszej refleksji perspektywę nauczycieli. Naszym celem pozostaje odpowiedź na nurtujące nas pytanie o pożądany poziom łatwości/trudności zadań konkursowych przeznaczonych dla uczniów zdolnych, szczególnie zainteresowanych historią, a w szczególności – o celowość uwzględnienia wśród proponowanych typów zadań dłuższej wypowiedzi pisemnej (rozprawki historycznej), co – jak zobaczymy – wśród zainteresowanych stało się przedmiotem najpoważniejszej kontrowersji. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Derda, Sylwia |
dc.contributor.author | Podemski, Piotr |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T02:47:28Z |
dc.date.available | 2024-01-29T02:47:28Z |
dc.date.issued | 2020 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/159505 |
dc.identifier.weblink | https://researchportal.amu.edu.pl/info/book/UAM938ea8eed2ca437e901e04d2310369da/ |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | history |
dc.publisher.ministerial | Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej |
dc.relation.book | Rola społeczna diagnostyki edukacyjnej |
dc.relation.pages | 165-185 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | uczeń zdolny, konkursy przedmiotowe, edukacja historyczna, rozprawka historyczna, wymagania edukacyjne |
dc.title | Rozprawa historyków z rozprawką? Spór o wymagania i ocenę uczniów zdolnych na przykładzie Mazowieckiego Konkursu Historycznego |
dc.type | MonographChapter |
dspace.entity.type | Publication |