Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rozprawa historyków z rozprawką? Spór o wymagania i ocenę uczniów zdolnych na przykładzie Mazowieckiego Konkursu Historycznego

Uproszczony widok
dc.abstract.plPrezentowany tekst – podobnie jak drugi, opublikowany przez nas niedawno na łamach „Wiadomości Historycznych” – stanowi efekt doświadczeń i badań związanych z przeprowadzonym w roku szkolnym 2019/2020 Mazowieckim Konkursem Historycznym („kuratoryjnym”) dla uczniów szkół podstawowych. O ile w poprzednim artykule podjęliśmy ilościową i jakościową analizę materiału źródłowego w postaci, szczególnie nas interesujących, uczniowskich prac pisemnych (rozprawek) powstałych w ramach finałowego etapu Konkursu, tym razem pragniemy przyjąć w naszej refleksji perspektywę nauczycieli. Naszym celem pozostaje odpowiedź na nurtujące nas pytanie o pożądany poziom łatwości/trudności zadań konkursowych przeznaczonych dla uczniów zdolnych, szczególnie zainteresowanych historią, a w szczególności – o celowość uwzględnienia wśród proponowanych typów zadań dłuższej wypowiedzi pisemnej (rozprawki historycznej), co – jak zobaczymy – wśród zainteresowanych stało się przedmiotem najpoważniejszej kontrowersji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorDerda, Sylwia
dc.contributor.authorPodemski, Piotr
dc.date.accessioned2024-01-29T02:47:28Z
dc.date.available2024-01-29T02:47:28Z
dc.date.issued2020
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/159505
dc.identifier.weblinkhttps://researchportal.amu.edu.pl/info/book/UAM938ea8eed2ca437e901e04d2310369da/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationhistory
dc.publisher.ministerialPolskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej
dc.relation.bookRola społeczna diagnostyki edukacyjnej
dc.relation.pages165-185
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.pluczeń zdolny, konkursy przedmiotowe, edukacja historyczna, rozprawka historyczna, wymagania edukacyjne
dc.titleRozprawa historyków z rozprawką? Spór o wymagania i ocenę uczniów zdolnych na przykładzie Mazowieckiego Konkursu Historycznego
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication