Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Kreowanie wizerunku w przemyśle muzycznym - analiza przypadku Taylor Swift

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca Kreowanie wizerunku w przemyśle muzycznym – analiza przypadku Taylor Swift jest szczegółowym badaniem narzędzi, z których korzysta piosenkarka przy budowaniu swojego wizerunku. Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie do tematyki wizerunku oraz pojęć pokrewnych. Szczegółowo omówiono w nim różne definicje terminu wizerunek oraz podejścia specjalistów public relations do tych zagadnień. W rozdziale rozróżniono także pojęcia związane z wyobrażeniem, takie jak reputacja i tożsamość. Autor pracy przedstawił różne rodzaje wizerunku oraz jego składowe. Rozdział kończy się omówieniem etapów budowania image’u. Rozdział drugi rozpoczyna się krótkim zarysowaniem sylwetki Taylor Swift. Przedstawiono w nim stałe elementy wizerunku gwiazdy oraz sposób, w jaki wyodrębnia ona etapy swojej kariery. W rozdziale można znaleźć również szczegółową analizą różnych er artystki oraz omówienie, jaki wizerunek piosenkarka przyjmowała na przestrzeni lat. Ostatni rozdział omawia strategię zarządzania wizerunkiem przez Taylor Swift. Autor prezentuje w nim, w jaki sposób artystka buduje relację ze swoimi fanami, czyli Swifties. Zdefiniowane zostało również pojęcie Easter egg oraz to jak piosenkarka wykorzystuje tę metodę. W rozdziale szczegółowo omówiono kryzys wizerunkowy artystki oraz sposób rozwiązania go przez gwiazdę. Praca kończy się analizą wpływu, jaki miały ponownie nagrane albumy na wizerunek i karierę Taylor Swift.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorGawlikowski-Sroka, Piotr
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:07Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:07Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterZakrzewska, Emilia
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerZakrzewska, Emilia
dc.identifier.apd229443
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162099
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plTaylor Swift
dc.subject.plreputacja
dc.subject.plzarządzanie wizerunkiem
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plprzemysł muzyczny
dc.titleKreowanie wizerunku w przemyśle muzycznym - analiza przypadku Taylor Swift
dc.title.alternativeImage creation in the music industry: Case study of Taylor Swift
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication