Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Rola nauczyciela w rozumieniu dzieci w środowisku miejskim i wiejskim

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe goal behind gathering materials and writing up the findings was to obtain the opinions of 6th and 7th grade students from urban and rural schools on the social role of the teacher. The existing literature in the field of education served as an introduction to the considerations, and items relating to the teacher and his role in society were used to present the issue in more depth. The analysis was directed to various elements of the work of teachers taking into account difficulties, cooperation, or the rights and duties of teachers. A survey questionnaire consisting of 17 questions was used for this purpose. According to the data obtained, it appears that young people perceive teachers as people whose role is to impart knowledge or simply to teach according to the school curriculum. The results obtained indicate that the teaching profession is not sufficiently well perceived by young people, so the following analysis can be a contribution to analyzing this situation and thinking about possible solutions for the future.
dc.abstract.plCelem, jaki towarzyszył gromadzeniu materiałów oraz spisywaniu wniosków było uzyskanie opinii uczniów klas 6 i 7 ze szkół miejskich i wiejskich na temat roli społecznej nauczyciela. Za wstęp do rozważań posłużyła dotychczasowa literatura w dziedzinie edukacji, a ku bardziej dogłębnemu przedstawieniu zagadnienia posłużyły pozycje odnoszące się do nauczyciela i jego roli w społeczeństwie. Analiza została skierowana na różnorodne elementy pracy nauczycieli uwzględniając trudności, współprace, czy prawa i obowiązki nauczycieli. W tym celu został wykorzystany kwestionariusz ankiety składający się z 17 pytań. Według uzyskanych danych wynika, iż młodzież postrzega nauczycieli jako osoby, których rolą jest przekazywanie wiedzy lub po prostu nauczanie zgodnie z programem szkolnym. Uzyskane wyniki badań wskazują, iż zawód nauczyciela nie jest wystarczająco dobrze odbierany przez młodych ludzi, dlatego poniższe analizy mogą stanowić przyczynek do analizy tej sytuacji oraz zastanowienia się nad możliwymi rozwiązaniami na przyszłość.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorZielińska, Karolina
dc.date.accessioned2025-01-20T14:59:13Z
dc.date.available2025-01-20T14:59:13Z
dc.date.defence2024-06-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-20
dc.description.promoterWiłkomirska, Anna
dc.description.reviewerGodoń, Rafał
dc.description.reviewerWiłkomirska, Anna
dc.identifier.apd234282
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/166002
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.ensocial role
dc.subject.enteacher
dc.subject.enenvironment
dc.subject.enstudent
dc.subject.enauthority
dc.subject.endepreciation
dc.subject.enmission
dc.subject.encooperation
dc.subject.enmedia
dc.subject.enbureaucracy
dc.subject.plrola społeczna
dc.subject.plnauczyciel
dc.subject.plśrodowisko
dc.subject.pluczeń
dc.subject.plautorytet
dc.subject.pldeprecjacja
dc.subject.plmisja
dc.subject.plwspółpraca
dc.subject.plmedia
dc.subject.plbiurokracja
dc.titleRola nauczyciela w rozumieniu dzieci w środowisku miejskim i wiejskim
dc.title.alternativeThe role of the teacher in understanding children in the environment urban and rural.
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication