Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Standaryzacja oraz adaptacja globalnych strategii marketingowych na rynku polskim

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to determine the extent to which global companies adapt or standardize their global marketing strategies to the Polish market. The work includes a theoretical approach that takes a closer look at the issue of standardization and adaptation of global marketing strategies, defines their concept and their scope and forms of occurrence. The benefits of their application and potential limitations are also discussed. The paper describes the concept of global marketing strategy and its determinants. The research part focuses on the activities of global companies, such as Coca-Cola and Apple, in the Polish market. A detailed analysis of global marketing strategies in relation to the 4P formula (product, price, promotion, place) was conducted. Polish consumers' perceptions of Coca-Cola's and Apple's global marketing strategies in relation to the 4P formula were also investigated. The results of the analysis allowed conclusions to be drawn about the effectiveness of both approaches (adaptation and standardization) in the context of the Polish market and their impact on Polish consumers' perception of the analyzed brands.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest określenie, w jakim stopniu globalne przedsiębiorstwa adaptują lub standaryzują swoje globalne strategie marketingowe do rynku polskiego. Praca obejmuje ujęcie teoretyczne, w którym przybliżono problematykę standaryzacji i adaptacji globalnych strategii marketingowych, zdefiniowano ich pojęcie oraz zakres i formy występowania. Omówiono również korzyści płynące z ich zastosowania oraz potencjalne ograniczenia. W pracy opisano pojęcie globalnej strategii marketingowej oraz jej uwarunkowania. W części badawczej skoncentrowano się na działalności globalnych przedsiębiorstw, takich jak Coca-Cola i Apple, na rynku polskim. Przeprowadzono szczegółową analizę globalnych strategii marketingowych w odniesieniu do formuły 4P (produkt, cena, promocja, miejsce). Zbadano także postrzeganie przez polskich konsumentów globalnych strategii marketingowych Coca-Cola oraz Apple w odniesieniu do formuły 4P. Wyniki analizy pozwoliły na wyciągnięcie wniosków na temat efektywności obu podejść (adaptacji i standaryzacji) w kontekście rynku polskiego oraz ich wpływu na postrzeganie analizowanych marek przez polskich konsumentów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorKozłowska, Ewa
dc.date.accessioned2025-01-09T11:37:00Z
dc.date.available2025-01-09T11:37:00Z
dc.date.defence2024-07-09
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-26
dc.description.promoterPrzybysz, Łukasz
dc.description.reviewerZawisza, Anita
dc.description.reviewerPrzybysz, Łukasz
dc.identifier.apd203163
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160989
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enAdaptation
dc.subject.enstandardization
dc.subject.enmarketing strategies
dc.subject.enmarketing mix
dc.subject.enmarketing strategy
dc.subject.englobal marketing strategies
dc.subject.englobal strategy
dc.subject.en4P formula
dc.subject.plAdaptacja
dc.subject.plstandaryzacja
dc.subject.plstrategie marketingowe
dc.subject.plmarketing mix
dc.subject.plstrategia marketingowa
dc.subject.plglobalne strategie marketingowe
dc.subject.plglobalna strategia
dc.subject.plformuła 4P
dc.titleStandaryzacja oraz adaptacja globalnych strategii marketingowych na rynku polskim
dc.title.alternativeStandardization and adaptation of global marketing strategies in the Polish market
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication