Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

The role of video games in teaching English vocabulary to preschool children.

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe aim of this paper is to determine the role of video games in teaching English vocabulary to preschool children. The thesis consists of four chapters devoted to the theoretical part and one chapter devoted to the research part. In the theoretical part, there are provided general characteristics of young children's foreign language learning and then, there are described methods of teaching vocabulary. Next, the notion of audiovisual materials is defined and the issue of video games is discussed; their definition is presented and examples are provided. In the research part, four meetings with a four-year-old boy are described. During the meetings, the influence of video games on the boy’s English vocabulary acquisition was studied with the use of pretest, observation and posttest. Based on the conducted research, it has been proved that video games, in the case of preschool children, may serve as a consolidation of already well-known lexical items, but also they can help to memorise the vocabulary recently acquired.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest określenie roli gier wideo w nauczaniu słownictwa języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym. Praca składa się z czterech rozdziałów poświęconych części teoretycznej oraz rozdziałowi poświęconemu części badawczej. W części teoretycznej podano ogólną charakterystykę uczenia się języków obcych u małych dzieci, a następnie opisano metody nauczania słownictwa. Zdefiniowano również pojęcie materiałów audiowizualnych oraz omówiono zagadnienie gier wideo; podano ich definicję oraz przytoczono przykłady. W części badawczej zostały opisane cztery spotkania z czteroletnim chłopcem, podczas których za pomocą pretestu, obserwacji oraz posttestu badano wpływ gier wideo na jego przyswajanie słownictwa języka angielskiego. Na podstawie przeprowadzonych badań wykazano, iż gry wideo, w przypadku dzieci przedszkolnych, mogą służyć jako utrwalenie już znanych elementów leksykalnych, ale także mogą pomóc w zapamiętaniu niedawno poznanego słownictwa.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorWantusiak, Zuzanna
dc.date.accessioned2025-01-09T12:44:26Z
dc.date.available2025-01-09T12:44:26Z
dc.date.defence2023-12-12
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-11-19
dc.description.promoterGajek, Elżbieta
dc.description.reviewerLeńko-Szymańska, Agnieszka
dc.description.reviewerGajek, Elżbieta
dc.identifier.apd213260
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162667
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enVideo game
dc.subject.enteaching vocabulary
dc.subject.enEnglish
dc.subject.enpreschool child
dc.subject.plGra wideo
dc.subject.plnauczanie słownictwa
dc.subject.pljęzyk angielski
dc.subject.pldziecko w wieku przedszkolnym
dc.titleThe role of video games in teaching English vocabulary to preschool children.
dc.title.alternativeRola gier wideo w nauczaniu słownictwa języka angielskiego  dzieci w wieku przedszkolnym.
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication