Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ ,,Przyjaciół'' na kulturę popularną, komunikację międzyludzką oraz produkcję seriali obyczajowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis thesis is an attempt to answer the question of how the TV show Friends influenced popular culture, interpersonal communication, and the production of drama series. The work initially describes what popular culture is and what aspects of everyday life influence it, as well as the state of the television market when the series was created. It delves into the characteristics of drama series and their cultural context, and how such series have been perceived over the years. The aspect of distribution and the types of platforms on which viewers prefer to watch television productions are also discussed. In the second chapter, the history, plot, and cast of the series are described in detail. The socio-cultural aspects addressed in the show and the product placement technique frequently used throughout the years of production are covered. The special episode produced to celebrate the twenty-fifth anniversary of the series is also described. Finally, there is an in-depth analysis of a study conducted to confront the thesis with actual reception. It focuses primarily on the responses of a highly engaged group and leads to final conclusions.
dc.abstract.plNiniejsza praca jest próbą odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób serial ,,Przyjaciele’’ wpłynął na kulturę popularną, komunikację międzyludzką oraz produkcję seriali obyczajowych. Praca początkowo opisuje czym jest kultura popularna i jakie aspekty życia codziennego na nią wpływają, oraz sytuację na rynku telewizyjnym kiedy to ten serial powstawał. Zagłębia się w charakterystykę seriali obyczajowych, i ich kontekst kulturowy, oraz jak na przestrzeni lat takie seriale były odbierane. Poruszony zostaje również aspekt dystrybucji i rodzaju platform na jakich widzowie preferują oglądać produkcje telewizyjne. W drugim rozdziale dokładnie opisana jest historia, fabuła jak i obsada serialu. Aspekty społeczno-kulturowe, które są w nim poruszane, oraz zabieg lokowania produktu często stosowany na przestrzeni lat produkcji. Opisany został również odcinek specjalny, który wyprodukowany został w ramach celebracji dwudziestopięciolecia powstania serialu. Na końcu pojawia się głęboka analiza, badania, przeprowadzonego aby skonfrontować tezę z rzeczywistym odbiorem. Skupia się przede wszystkim na odpowiedziach mocno zaangażowanej grupy i prowadzi do finalnych konkluzji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorTobota, Karolina
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:27Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:27Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-19
dc.description.promoterKończak, Jarosław
dc.description.reviewerMarzęda, Agnieszka
dc.description.reviewerKończak, Jarosław
dc.identifier.apd231853
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161826
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enpopular culture
dc.subject.enTV show
dc.subject.enproduction
dc.subject.ensitcom
dc.subject.enproduct placement
dc.subject.enstreaming
dc.subject.encommunication
dc.subject.enAmerican television market
dc.subject.plkultura popularna
dc.subject.plserial
dc.subject.plprodukcja
dc.subject.plsitcom
dc.subject.pllokowanie produktu
dc.subject.plstreaming
dc.subject.plkomunikacja
dc.subject.plrynek telewizji amerykańskiej
dc.titleWpływ ,,Przyjaciół'' na kulturę popularną, komunikację międzyludzką oraz produkcję seriali obyczajowych
dc.title.alternativeThe impact of ,,Friends'' on pop culture, interpersonal communication and production of sitcomes
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication