Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

The use of songs in teaching English vocabulary to Polish primary school learners: private language schools vs public school settings

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis Bachelor's thesis explores the use of songs in teaching English vocabulary within Polish primary education, specifically comparing the approaches of teachers in private and public language schools. The primary aim of this study is to analyze the prevalence of song integration in language instruction and to identify the strategies employed by teachers to enhance vocabulary acquisition through music. To achieve this, a survey was conducted among English teachers from various primary schools across Poland. The results reveal that the use of songs is significantly more common in private language schools, where 100% of teachers reported regular incorporation of music into their lessons, compared to only 63.4% of public school teachers. The findings indicate that private school educators view songs as effective tools for improving vocabulary retention, pronunciation, and student engagement. In contrast, public school teachers face challenges such as limited resources and insufficient training, which affect their ability to utilize music effectively. Despite these obstacles, many public school teachers are still striving to create engaging learning environments for students. This study highlights the need for better approaches in public schools to leverage the benefits of music in language instruction, ultimately aiming to enhance English language learning outcomes for all students.
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka analizuje wykorzystanie piosenek w nauczaniu słownictwa angielskiego w polskich szkołach podstawowych, porównując podejścia nauczycieli w szkołach prywatnych i publicznych. Badanie wykazało, że piosenki są regularnie stosowane przez 100% nauczycieli w szkołach prywatnych, w porównaniu do 63,4% nauczycieli w szkołach publicznych. Nauczyciele prywatnych placówek uznają muzykę za skuteczny sposób na poprawę zapamiętywania słownictwa, wymowy i zaangażowania uczniów. Z kolei nauczyciele w szkołach publicznych napotykają bariery, takie jak ograniczone zasoby i brak szkoleń, co utrudnia im efektywne wykorzystanie muzyki. Wyniki badania podkreślają potrzebę wsparcia szkół publicznych, aby mogły lepiej wykorzystywać potencjał muzyki w nauczaniu języka angielskiego i poprawie wyników nauki uczniów.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.contributor.authorKrzyżostaniak, Nadia
dc.date.accessioned2025-01-09T12:45:08Z
dc.date.available2025-01-09T12:45:08Z
dc.date.defence2024-12-02
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-11-07
dc.description.promoterMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMasiejczyk, Alisa
dc.description.reviewerMalesa, Katarzyna
dc.identifier.apd230959
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162984
dc.languageen
dc.language.otherpl
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enEnglish vocabulary instruction
dc.subject.enlanguage school
dc.subject.enpublic schools
dc.subject.enuse of songs in teaching
dc.subject.plnauczanie angielskiego słownictwa
dc.subject.plpiosenki
dc.subject.plszkoły językowe
dc.subject.plszkoły publiczne
dc.subject.plmetodyka nauczania
dc.titleThe use of songs in teaching English vocabulary to Polish primary school learners: private language schools vs public school settings
dc.title.alternativeWykorzystanie piosenek do nauki słownictwa na lekcjach języka angielskiego w szkołach podstawowych: prywatne szkoły językowe vs szkoły publiczne
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication