Redakcja monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Środowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywne zachowania zdrowotne nastolatków : raport końcowy z realizacji projektu badawczego

Uproszczony widok
dc.abstract.plOpracowanie stanowi podsumowanie wyników projektu badawczego realizowanego w Zakładzie Zdrowia Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie w latach 2014-2017 w ramach umowy z Narodowym Centrum Nauki (nr 09/B/HS6/03438) w konkursie OPUS 5. Projekt zatytułowany był: „Środowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywne i zachowania zdrowotne nastolatków – zastosowanie modeli strukturalnych i ścieżkowych szacowanych na danych o strukturze hierarchicznej. […] Dzięki zaangażowaniu multidyscyplinarnego zespołu można było dotrzeć z wynikami badań do różnych środowisk, w tym środowiska medycznego i specjalistów zdrowia publicznego oraz psychologów i pedagogów. Współpraca z międzynarodową siecią badawczą HBSC (Health Behaviour in School-aged Children) dodatkowo zwiększyła zasięg odbiorców wyników projektu poza granice kraju. […] Głównym celem projektu było zbadanie interakcji między czynnikami szkolnymi i pozaszkolnymi w ich łącznym oddziaływaniu na zdrowie uczniów. Przeprowadzono w 2015 roku badanie ankietowe wśród 4085 uczniów z 70 gimnazjów zlokalizowanych w całej Polsce oraz dodatkowo wykorzystano wyniki przeprowadzonych rok wcześniej w tej grupie wieku badań nad zachowaniami zdrowotnymi młodzieży szkolnej HBSC. […] co pozwoliło na zbadanie, jaki wpływ na zdrowie mają czynniki szkolne i pozaszkolne (np. środowisko rodzinne) oraz wybrane zachowania zdrowotne (np. aktywność fizyczna). W okresie likwidowania gimnazjów, trudno jest formułować wnioski na temat ich dalszego funkcjonowania w kontekście poprawy zdrowia uczniów. Mamy jednak nadzieję, że uzyskane wyniki będą inspiracją do dalszych analiz i refleksji na temat wpływu szkoły na zdrowie starszych uczniów, niezależnie od obowiązującego systemu edukacji.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.editorMazur, Joanna
dc.contributor.editorMałkowska-Szkutnik, Agnieszka
dc.date.accessioned2024-01-27T08:50:53Z
dc.date.available2024-01-27T08:50:53Z
dc.date.issued2017
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.physical143
dc.identifier.isbn978-83-88767-74-6
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/132961
dc.identifier.weblinkhttps://kalimu.github.io/downloads/instytut_net.pdf
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.publisher.ministerialInstytut Matki i Dziecka
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.titleŚrodowisko fizyczne i społeczne oraz jakość funkcjonowania szkoły a zdrowie subiektywne zachowania zdrowotne nastolatków : raport końcowy z realizacji projektu badawczego
dc.typeMonographEdition
dspace.entity.typePublication