Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Świadomość nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie wpływu muzyki na rozwój ogólny i rozwój mowy dziecka

Uproszczony widok
dc.abstract.plPozytywny wpływ muzyki na rozwój dziecka jest zjawiskiem naukowo udowodnionym. Ciekawiło mnie, w jaki sposób realizowana jest edukacja muzyczna w placówkach przedszkolnych oraz co na jej temat wiedzą i sądzą nauczyciele. Przy użyciu kwestionariusza zbadałam grupę 36 nauczycieli wychowania przedszkolnego. Zweryfikowałam swoją hipotezę badawczą, za którą przyjęłam twierdzenie, że wiedza nauczycieli wychowania przedszkolnego na temat wpływu muzyki na rozwój dzieci jest niska, ale mimo tego zajęcia umuzykalniające odbywają się w większości placówek. Hipoteza tylko częściowo została potwierdzona wynikami badania. Respondenci wykazali się świadomością korzyści płynących z obcowania z muzyką. Dbają o regularność związanych z nią zajęć i znają konkretne metody umuzykalniania. Starają się także o różnorodność podejmowanych na zajęciach aktywności i odtwarzanej muzyki.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Polonistyki
dc.contributor.authorGwardyś, Weronika
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:24Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:24Z
dc.date.defence2024-07-03
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-17
dc.description.promoterCiecierska-Zajdel, Beata
dc.description.reviewerWolańska, Ewa
dc.description.reviewerCiecierska-Zajdel, Beata
dc.identifier.apd233223
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162226
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plmuzyka w edukacji
dc.subject.plkompetencje nauczycieli przedszkolnych
dc.subject.plmetody umuzykalniania
dc.subject.plrozwój dziecka
dc.subject.plrozwój mowy
dc.titleŚwiadomość nauczycieli wychowania przedszkolnego w zakresie wpływu muzyki na rozwój ogólny i rozwój mowy dziecka
dc.title.alternativePreschool education teachers' awareness of music's influence on children’s general and speech development
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication