Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Przywództwo edukacyjne - wyzwania teorii i praktyki

dc.abstract.enThe paper addresses key issues of educational leadership. There is a particular focus on the challenges of relating theory and practice in educational leadership. The first part of the paper discusses new approaches in the research on educational leadership, analyses and classifies the theories in question, identifies the concept of leadership as a natural concept and asks new questions in relation to core leadership theories. The second part shows the complexity and problematic nature of the development of theory and practice in educational leadership. At the same time, a number of solutions that may foster the development of educational leadership theory and practice are proposed.
dc.abstract.plArtykuł podejmuje problematykę przywództwa edukacyjnego. Koncentruje się na wyzwaniach, jakie stoją przed teorią i praktyką przywództwa edukacyjnego. W pierwszej części artykułu wśród wyzwań zwrócono uwagę na kwestię nowych kierunków w badaniach nad przywództwem, na systematyzację wiedzy z zastosowaniem analizy porównawczej badanych teorii, określenie pojęcia przywództwa jako pojęcia naturalnego (probabilistycznego), stawianie nowych pytań w odniesieniu do tzw. wielkich teorii przywództwa. W drugiej części ukazano złożoność i problematyczność sytuacji dotyczącej rozwoju teorii i praktyki przywództwa edukacyjnego. Jednocześnie zaproponowano szereg rozwiązań mogących sprzyjać rozwojowi teorii i praktyki przywództwa edukacyjnego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMadalińska-Michalak, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-29T02:32:50Z
dc.date.available2024-01-29T02:32:50Z
dc.date.issued2018
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/158878
dc.identifier.weblinkhttp://czytelnia.frse.org.pl/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.publisher.ministerialWydawnictwo FRSE
dc.relation.bookPrzywództwo nauczycieli
dc.relation.pages16-41
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enleadership theories
dc.subject.eneducational leadership
dc.subject.endistributive leadership
dc.subject.encritical analysis
dc.subject.plteorie przywództwa
dc.subject.plprzywództwo edukacyjne
dc.subject.plprzywództwo partycypacyjne
dc.subject.planaliza krytyczna
dc.titlePrzywództwo edukacyjne - wyzwania teorii i praktyki
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication