Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Polityczna apolityczność Jeana Roucha. Film jako katalizator zmian

Uproszczony widok
dc.abstract.plTekst koncentruje się wokół „polityczności” Jeana Roucha (filmowca i antropologa francuskiego), która objawiała się bardziej w sferze działań niż deklaracji. Za jedną z głównych kwestii można uznać pobudzanie sprawczości afrykańskich przyjaciół, współpracowników i aktorów. Autor pokazuje, jak w istocie złożone i trudne było to przedsięwzięcie. A zdystansowanie się pod koniec życia Oumarou Gandy – migracyjnego robotnika, głównego aktora w Moi, un Noir, a następnie jednego z pierwszych afrykańskich reżyserów filmowych – wobec zrobionego wspólnie filmu, jak i samego Roucha (czyli „wyswobodzenie się” z kolonialnego i hierarchicznego układu) autor uznaje za jedno z największych (choć zapewne niezamierzonych) „politycznych” sukcesów Roucha.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSikora, Sławomir
dc.date.accessioned2024-01-29T02:13:48Z
dc.date.available2024-01-29T02:13:48Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/157855
dc.identifier.weblinkhttps://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=858417
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationculture and religion studies
dc.publisher.ministerialUniwersytet Warszawski
dc.relation.bookAntropologia polityczna w Afryce
dc.relation.pages151-166
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plAfryka
dc.subject.plantropologia
dc.subject.pletnofiction
dc.subject.plfilm
dc.subject.plJean Rouch
dc.subject.plOumarou Ganda
dc.subject.plpolityczność
dc.subject.plsprawczość
dc.titlePolityczna apolityczność Jeana Roucha. Film jako katalizator zmian
dc.typeMonographChapter
dspace.entity.typePublication