Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Polityczna apolityczność Jeana Roucha. Film jako katalizator zmian
dc.abstract.pl | Tekst koncentruje się wokół „polityczności” Jeana Roucha (filmowca i antropologa francuskiego), która objawiała się bardziej w sferze działań niż deklaracji. Za jedną z głównych kwestii można uznać pobudzanie sprawczości afrykańskich przyjaciół, współpracowników i aktorów. Autor pokazuje, jak w istocie złożone i trudne było to przedsięwzięcie. A zdystansowanie się pod koniec życia Oumarou Gandy – migracyjnego robotnika, głównego aktora w Moi, un Noir, a następnie jednego z pierwszych afrykańskich reżyserów filmowych – wobec zrobionego wspólnie filmu, jak i samego Roucha (czyli „wyswobodzenie się” z kolonialnego i hierarchicznego układu) autor uznaje za jedno z największych (choć zapewne niezamierzonych) „politycznych” sukcesów Roucha. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Sikora, Sławomir |
dc.date.accessioned | 2024-01-29T02:13:48Z |
dc.date.available | 2024-01-29T02:13:48Z |
dc.date.issued | 2019 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/157855 |
dc.identifier.weblink | https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=858417 |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | culture and religion studies |
dc.publisher.ministerial | Uniwersytet Warszawski |
dc.relation.book | Antropologia polityczna w Afryce |
dc.relation.pages | 151-166 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | Afryka |
dc.subject.pl | antropologia |
dc.subject.pl | etnofiction |
dc.subject.pl | film |
dc.subject.pl | Jean Rouch |
dc.subject.pl | Oumarou Ganda |
dc.subject.pl | polityczność |
dc.subject.pl | sprawczość |
dc.title | Polityczna apolityczność Jeana Roucha. Film jako katalizator zmian |
dc.type | MonographChapter |
dspace.entity.type | Publication |