Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Ewolucja koncepcji i organizacji szkolnego doradztwa zawodowego w polskim systemie edukacji po 1990 roku

Uproszczony widok
dc.abstract.plKoncepcja szkolnego doradztwa zawodowego w III Rzeczpospolitej Polskiej uległa wielu zmianom w minionym 30-leciu. Zmiany te podyktowane były głównie przekształceniami systemu oświaty, nieustannie ewoluującym rynkiem pracy oraz zmianami społeczno-gospodarczymi w kraju. W niniejszej pracy podjęto próbę opisu kierunku i charakteru reform szkolnego doradztwa zawodowego oraz aktualnych regulacji prawnych określających miejsce tego obszaru wiedzy w polskim systemie edukacji. Zakres i sposób funkcjonowania systemu szkolnego poradnictwa zawodowego jest ważnym elementem procesu wyborów edukacyjno-zawodowych uczniów, a jego zadaniem jest wsparcie uczniów w rozpoznaniu swoich zdolności, predyspozycji i mocnych stron, co może istotnie pomóc w wyborze kierunku dalszej edukacji. Elementem wiedzy oferowanej uczniom jest także informacja o aktualnym rynku pracy w regionie ich zamieszkania oraz prognozach jego zmian w dłuższej perspektywie czasu. Celem pracy jest zatem ukazanie najważniejszych elementów i cech doradztwa zawodowego w polskim systemie edukacji, wskazanie jego pozytywnych stron i aspektów wymagających poprawy oraz sformułowanie rekomendacji działań mających na celu poprawę jakości doradztwa szkolnego na każdym etapie edukacji uczniów polskich szkół.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
dc.contributor.authorNapiórkowski, Patryk
dc.date.accessioned2025-01-09T12:50:18Z
dc.date.available2025-01-09T12:50:18Z
dc.date.defence2024-09-18
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-09-02
dc.description.promoterFirlit-Fesnak, Grażyna
dc.description.reviewerFirlit-Fesnak, Grażyna
dc.description.reviewerŁukaszewska-Bezulska, Justyna
dc.identifier.apd230670
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165388
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.pldoradztwo zawodowe
dc.subject.ploświata
dc.subject.pluczniowie
dc.subject.plszkoła podstawowa
dc.titleEwolucja koncepcji i organizacji szkolnego doradztwa zawodowego w polskim systemie edukacji po 1990 roku
dc.title.alternativeThe evolution of the concept and organization of school career counseling in the polish education after 1990
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication